تاریخ انتشار۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 174400
رئیس حزب همبستگی ملی لبنان:

شیعه و سنی بزرگترین احزاب تاریخ هستند

تنا – بیروت
رئیس حزب همبستگی ملی لبنان با تاكید بر لزوم همگرایی مسلمانان، تاكید كرد: شیعه و سنی نه تنها دو مذهب بلكه بزرگترین احزاب تاریخ هستند.
شیعه و سنی بزرگترین احزاب تاریخ هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "مصطفى ملص" در سخنانی در نشستی تحت عنوان "قیام حسینی و وحدت اسلامی" در لبنان،‌اظهار داشت: عاشورا رویدادی تاریخی بود كه برای اصلاح امت و مقابله با فساد حكومت انجام گرفت و می توان از این واقعه و قیام امام حسین(ع) بهره های بسیار برد.

وی افزود: باید از حركت امام حسین(ع) كه برای اصلاح امت جد خویش قيام كرد، پیروی كنیم و تكلیف ما به عنوان مومنین، حركت در روش حسین برای مقابله با ظلم و ستم است.

رئیس حزب همبستگی ملی لبنان در ادامه با تاكید بر وحدت اسلامی، خاطرنشان كرد: شیعه و سنی به غیر از ۷یا۸مورد غیراساسی، در مسائل دیگر اتفاق نظر دارند و این اختلافات تنها جنبه سیاسی دارد.

اين عالم اهل سنت لبنان در ادامه بیان داشت: تعصبات مذهبی امت اسلامی را تهدید می كند و در پی آن نمودهای بسیاری در جوامع ما ایجاد شده؛ این مسئله عقاید و دین ما را هدف قرار می دهد.

وی با اشاره به نقش جریانهای تكفیری در تفرقه بین مسلمین، تصریح كرد: دستگاههای جاسوسی امریكا برای مخدوش جلوه دادن چهره مقاومت با ایجاد جریانهایی مثل داعش به ایجاد شكاف بین مسلمانان پرداخته است.
https://taghribnews.com/vdcdzo0fzyt05o6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی