تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۳
کد مطلب : 229904
انصارالله:

سازمان ملل قادر به جلوگیری از نقض آتش بس نیست

سخنگوی جنبش انصار الله یمن گفت این ما هستیم که خواهان خروج نیروهای متجاوز از یمن و بازگرداندن سلاح به نهادهای دولت یمن هستیم.
سازمان ملل قادر به جلوگیری از نقض آتش بس نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد عبدالسلام خاطرنشان کرد سازمان ملل متحد نمی تواند به طور جدی برای جلوگیری از نقض آتش بس اقدام کند.
 
وی تاکید کرد ما  اقدام های ناقض آتش بسی را که به طور روزانه صورت می گیرد به کمیته هماهنگی اعلام کرده ایم.
 
سخنگوی جنبش انصار الله ادامه داد طرح شورای همکاری خلیج فارس در زمان خود غیر عملی بود و به علت اوضاع خاص و درگیری هایی که وجود داشت طرح مناسبی تلقی نمی شد.
 
در حالي که منابع آگاه از کويت  از پيشرفت در روند گفتگوهاي صلح يمن با ميانجي گري سازمان ملل  براي پايان دادن به جنگ داخلي اين کشور خبر مي دهند ،  محمد عبد السلام در بيانيه اي گفت :« عربستان سعودي 40 اسير يمني از جمله 20 تن از افرادي را که در داخل يمن دستگير شده بودند ، به جنبش انصار الله تحويل داده است ».
 
محمد عبد السلام به محل بازداشت 20 اسير ديگر اشاره اي نکرد .
 
به گزارش خبرگزاري رويترز از دوحه، گروه انصار الله و دولت مستعفي يمن  مي کوشند با دستيابي به يک توافق صلح به بحران داخلي و انساني يمن به عنوان فقيرترين کشور عربي منطقه پايان دهند .
 
طرح سازمان ملل براي تشکيل دولت انتقالي براي نظارت بر روند خلع سلاح و آزادي زندانيان سياسي تا پيش از برگزاري انتخابات روز شنبه در اختيار هيئت گروه انصار الله قرار گرفت .
 
يک منبع آگاه به رويترز گفت مقامات انصار الله مي گويند عبد ربه منصور هادي رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن نبايد در انتخابات رياست جمهوري آينده شرکت کند .
 
اين منبع افزود هيئت وابسته به دولت مستعفي يمن نيز  از نيروهاي انصار الله و نظاميان طرفدار علي عبد الله صالح رئيس جمهور سابق يمن مي خواهد سلاح هاي خود را تحويل دهند و از شهرهايي که در کنترل دارند ، خارج شوند .
 
از طرف ديگر اسماعيل ولد الشيخ احمد نماينده ويژه سازمان ملل در يمن گفت فضاي گفتگوها  در کويت مثبت است و همه طرف ها بر پايبندي خود بر توقف درگيري ها تاکيد دارند .
https://taghribnews.com/vdcdzn0xoyt0xn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی