تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 189701

حمله به یمن شکست سیاسی و ذلت جهانی بود/ مذاکره کنندگان توجه داشته باشند ما با دشمن درحال مذاکره هستیم

خطیب نماز جمعه تهران : حمله به یمن یک شکست سیاسی و ذلت جهانی بود و برای متجاوز رسوایی سیاسی ، فرهنگی، جهانی و اسلامی به همراه داشت. ما با دشمن در حال مذاکره هستیم دشمن قسم خورده ای که از موقع تاسیس تا به امروز به هیچ ملیت و کشوری رحم نکرده است.
حمله به یمن شکست سیاسی و ذلت جهانی بود/ مذاکره کنندگان توجه داشته باشند ما با دشمن درحال مذاکره هستیم


به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مهمترین مسئله جهان اسلام در حال حاضر مسئله یمن است افزود: رخدادهایی واقع می شود که ما اسرارش را نمی دانیم ولی آنچه مسلم است خداوند حکیم و ناظر  اوضاع جهان را متحول می کند و عبرتها یکی از پس از دیگری باید مایه بیداری اسلامی و افزایش بصیرت در ما شود.

وی گفت: هیچ کس گمان نمی کرد یمن که کشور فقیری است در مسیری قرار گیرد که رئیس جمهور آن با پای خود از کشور فرار کند و مردم آن انسجام پیدا کنند.

صدیقی افزود : زمینه استقلال ، آزادی و شکوفایی مردم یمن در بدست آوردن حاکمیت با اعتقادات اسلامی و دینی و با الهام گرفتن از نهضت صد درصد اسلامی ایران بود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در این میان عربستان سعودی و چند کشوری که در اختیار کشورهای قدرتمند بزرگ جهانی هستند با استفاده از سرمایه عظیم ملت اسلام که نفت است و با استفاده از دلارهای بی حد و حصر که در اختیارشان است با اشاره آمریکا و بدون اعتنا به قراردادهای بین المللی به حقوق شرعی و مرزهای قانونی یک کشور فقیر آشکارا تجاوز می کنند ؛ کشوری که هیچ جرمی و تعرضی به کشور همسایه نداشته است.

وی افزود: ملت یمن  به جرم اینکه می خواهد خودش باشد و تحت سلطه نباشد زیر بمبهای مخرب و آتش زا و مرگبار متجاوزان قرار می گیرد.

صدیقی گفت: این خبط و اشتباه ، جنایت و ظلم عظیمی است که عربستان سعودی کرد و برایش  صد درصد خسارت بود.

وی افزود: رژیمی که هیچگاه با هیچ کافر و ملحدی و هیچ متجاوز و ظالمی درگیر نشد و با استفاده از دلارها سلاح جمع کرد و با  سلاحهای مدرن و مخرب به یک کشور دیگر تجاوز و سلاحهای خود را آزمایش کرد.

خطیب جمعه تهران گفت: این شکست سیاسی و ذلت جهانی است که کشوری که خود را مسلمان می داند و  سرنوشت حرمین شریفین در اختیار اوست و همه ساله از سراسر جهان در موسم  حج به آنجا می آیند و مقاماتش خود را خادم حرمین می دانند معلوم  شود که هیچ تعهدی به دین اسلام و حقوق مسلمانان ندارند.

وی تصریح کرد: حق وتو  قانون جنگل است و اینها درنده هایی هستند که باید خلع سلاح شوند و این یک رسوایی سیاسی ، فرهنگی ، جهانی و اسلامی است که چهره واقعی آنها در این تجاوز مشخص شد.

صدیقی افزود: اینها هیچ پایبندی به اسلام و معنویت و قداست حرمین ندارند بلکه هیچ پایبندی به عربیت خود نداشتند زیرا جنگ نکردن در ماههای حرام قبل از اسلام هم رایج بود و حتی اینها به این موضوع نیز توجه نکردند و حرمت و قداست ماههای حرام را نیز شکستند.

وی افزود: این تجاوز باعث شد که بیش از سه هزار نفر از جمله چهارصد کودک بیگناه کشته شوند و این چهره دیگر رژیم سفاک ، جعلی و درنده صهیونیستی است که به این صورت نمایان شد.

صدیقی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این تجاوز شبیه حمله صهیونیستها به غزه و لبنان بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت : باید مذاکره کنندگان محترم هسته ای ما که مردم ما به تبعیت از رهبر عزیز از آنان حمایت می کنند توجه داشته باشند با چه کسی دارند مذاکره می کنند و طرفشان در چه  موقعیت و با چه سوابقی است

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت : مذاکرات هسته ای برای آخرین بار شروع شده و طی چند ماه بناست به پایان برسد و در این زمینه هشدارهای مقام معظم رهبری را داریم که هم پشتوانه معنوی دارند یعنی خدای منان هم امام و هم ایشان را با تاییدات غیبی در رفتار و گفتار  مصونیتی داده است که آنچه می گویند منشا تقوا و بینش الهی دارد و هم با هدایت و هم با تجارب واقع بینانه همراه است .

صدیقی افزود : ما با دشمن در حال مذاکره هستیم دشمن قسم خورده ای که از موقع تاسیس تا به امروز به هیچ ملیت و کشوری رحم نکرده است و تمام نرمش هایش مقدمه ای برای نابودی طرف مقابل بوده  دشمنی که هویت و موجودیت آن خیانت و جنایت است و اعتقادی به دین و پایبندی به قوانین بین المللی ندارد یک درنده بی مهاری است که از سلاحهای اتمی استفاده کرده است ، هم امریکا در جنایت خود علیه ژاپن  و هم فرانسه در آزمایشی که در دریاها انجام داده و به محیط زیست صدمه زده است.

وی گفت:  اینها نشسته اند روی باروت و دنیا را تهدید می کنند و  ضربه های اساسی زده اند و  حال مدعی شده اند  باید  محترم هسته ای ما که مردم ما به تبعیت از رهبر عزیز  از آنان حمایت می کنند توجه داشته باشند با چه کسی دارند مذاکره می کنند و طرفشان در چه  موقعیت و با چه سوابقی است .

خطیب جمعه تهران افزود: دغدغه مقام معظم رهبری  که عالی ترین مقام مقدس برای جهان اسلام بعد از امام  زمان (عج) است  دیانت و اعتقادات دینی ماست و اقتضا دارد که این دغدغه را جدی بگیریم ، معلوم است که مساله بسیار پیچیده است و به این سادگیها نیست ؛ با لبخندها و درگوشی صحبت کردنها چیزهایی به ما می گویند و نباید با این چیزها ما خدای ناخواسته غافل شویم .

وی اضافه کرد: نکته بعدی تذکر به این معنا  بود که آمریکا در تمام قراردادها و مذاکرات خود را نشان داده است در  همان مذاکرات از پیش بیانیه ای آماده کرده بودند و بیانیه دیگری را که کاخ سفید ارائه کرد بر خلاف چیزهایی بود که تیم ما می گفت و در متن آمده بود .هم دروغ می گویند به راحتی و هم تهدید می کنند و هم قابل اعتماد نیستند و عهد شکنی می کنند بنابراین باید با حواس جمع و اعتماد و اعتقاد به خدا با شجاعت لازم، پیش رفت .

صدیقی گفت : نکته بعدی رعایت خطوط قرمز است که درباره این خطوط قرمز بارها بیاناتی گفته شده است که آنجا هم تاکید من بر امنیت و پایگاه های امنیتی است که اگر خدای  ناخواسته تیم مذاکره کننده قبول کند که طرف مقابل دستشان برای بازرسی های نا متعارف باز باشد و هر وقت به هر کجایی که اعلام کردند مشکوکند، بتوانند دسترسی یابند این یک ذلت اشکار و خلاف قرآن و حماسه 36 ساله این ملت است و به تعبیر سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران این تجاوز آشکار به یک کشور است .

خطیب جمعه تهران تصریح کرد : کدام کشور حتی ضعیف ترین کشورها این ذلت را می پذیرد که به خصم دونی که قصد هویت و حیثیت ما را کرده است بگوید اینها آزادانه به هر نقطه ای که خواستند دسترسی یابند و تعجب از بعضی مسئولان است که گفته اند آنها اگر بخواهند بیایند ما اجازه نخواهیم داد ، تیم مذاکره کننده نماینده ملت غیور و حماسی است و باید همانجا قبول نکند قرآن می فرماید و این یک استراتژی دینی و قرانی ماست .

وی گفت : ما درقرآن کریم دو  آیه داریم که یکی در بعد امنیت و دیگر در بعد اقتصادی ماست  در سوره منافقون آمده که محاصره اقتصادی کنید و تحت فشار بگذارید تا پیغمبر تنها بماند و همه از اطراف پیامبر بروند که در این خصوص قرآن فرموده شما حساب کجا را می کنید خدا خزائن آسمان و زمین را در اختیار دارد .

وی اضافه کرد: خداوند می فرماید تمام موجودات آسمانی و زمینی قشون خدا هستند مثل زمانی که خداوند به شن های طبس فرمان داد تا شرایطی بوجود آید که امریکایی ها حتی از یک  فشنگ هم استفاده نکنند و مفتضح شوند .

صدیقی در ادامه با اشاره به تجاوز عربستان به یمن گفت : در این جنایت و قانون شکنی  که از سلاحهای نا متعارف علیه مردم بی دفاع یمن استفاده کردند چه سودی برایشان داشت؟ آنها معتقدند در این حمله به هدفشان رسیدند؛ چه طوفانی ؟ این طوفانی است که برای خودتان بوجود آوردید . این رژیم با دست خود تمام اعتبارات خود را در چنین قماری از دست خواهد داد .

وی افزود : سعودی ها میخواستند مرزهای خود را امن تر و گروههای وابسته به عربستان را در داخل یمن مقتدرتر کنند ، سلاحهای انصارالله را نابود کنند رییس جمهور وابسته فراری غیرقانونی را دوباره برگردانند سلطه  خود را بر یمن مستقر  و گروههای تروریستی القاعده را حمایت کنند تا یمن به سامان نرسد ولی هیچ یک از این اهداف به ثمر نرسید  .

صدیقی گفت : در این نزاعها اسلحه کار نمی کند بلکه ایمان و اراده و شجاعت کار می کند آبدیدگی و فولادین شدن کار می کند ، اینها را که عربستانی  ها نداشتند اینها مال انصارالله و مردم سختی کشیده یمن است نه به سلاحهایشان و نه به روحیه شان صدمه ای وارد نشد بلکه روحیه آنها تقویت شد.

وی افزود: همه قبایلی که با انصارالله  منسجم نشده بودند در برابر خصمی که هستی یمنی ها را هدف قرار داد انسجام بیشتری پیدا کردند و یمن که بیست استان دارد امروز 18 استانش تحت سیطره انصارالله است و القاعده و سایر تروریستها در مناطق مختلفی عقب نشینی کردند و  عربستان در تمام اهدافی که داشت شکست خورد ، هم خسارت دنیوی وهم آبرویی و هم دینی کرد زیرا متجاوز همیشه رسوا است.

صدیقی گفت:  نوکران آمریکا همیشه در مقابل ملتها ذلیل و شکست خورده هستند و  همانطور که آمریکا و مزدورانشان برای همیشه گورشان را گم کردند در کشورهای دیگر هم اینطور خواهد شد .

صدیقی در پایان با اشاره به حلول ماه رجب افزود : ماه رجب ماه ریزش رحمت الهی است. هم ریزش نعمتهای ظاهری و هم نعمات باطنی ، ریزش آبشارگونه دارد؛  خودتان را در معرض این آبشار قرار دهید زیرا جای جای این ماه پر است از معنویت و نور و حمایتهای حق تعالی .


 
https://taghribnews.com/vdcdzn0ffyt0j56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی