تاریخ انتشار۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 165004

متاسفانه جهان تنها نظاره گر کشتار غیر نظامیان در غزه است

روزنامه انگلیسی گاردین در صفحه نخست روز پنجشنبه اش نوشت: جهان با خواری ایستاده و نظاره گر کشته شدن غیر نظامیان در غزه است.
متاسفانه جهان تنها نظاره گر کشتار غیر نظامیان در غزه است
گاردین در خبر نخست صفحه اول خود با اشاره به محکومیت حمله به مدرسه ˈآژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینیˈ (اونروا) در غزه توسط دبیر کل سازمان ملل افزود: مقامات سازمان ملل کشتار کودکان را یک ˈرسواییˈ برای جهان توصیف کرده و اسرائیل را به دنبال حمله توپخانه ای به این مدرسه در ˈجبالیاˈ که از سوی خانواده های فلسطینی به عنوان یک پناهگاه استفاده می شد، به نقض جدی قوانین بین الملل متهم کرده اند. این روزنامه با اشاره به حضور حدود سه هزار و ۳۰۰ پناهنده در مدرسه متعلق به ˈاونرواˈ در جبالیا، نوشت: حمله به این مدرسه اوایل صبح روز چهارشنبه و در زمانی که بیشتر افراد پناهنده در این مدرسه در خواب بودند، صورت گرفت.
به نوشته این روزنامه، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل این حمله را ˈظالمانه و غیرموجهˈ خوانده و خواستار پاسخگویی و اعمال عدالت درخصوص مسببان این حادثه شده است؛ ضمن آنکه این سازمان گفته است که مقاماتش بارها جزییات مدارس و افراد پناهنده در آنها را به اسرائیل گزارش داده اند.

گاردین افزود با اشاره به حملات خونین رژیم صهیونیستی به مراکز جمعیتی از جمله مدارس و یک بازار در الشجاعیه در شهر غزه نوشت: این برای ششمین بار است که اسرائیل به مدارس در غزه حمله می کند.
گاردین ادامه داد: به رغم ادعای اسرائیل، یک منبع سازمان ملل گفته است که هیچ نشانه ای دال بر فعالیت افراد نظامی در داخل مدرسه جبالیا نبوده است. به گزارش ایرنا، به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و انعکاس گسترده این حملات در رسانه های گروهی انگلیس، افکار عمومی در این کشور بشدت علیه این رژیم اشغالگر موضع گرفته اند. 

https://taghribnews.com/vdcdzk0foyt09z6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی