تاریخ انتشار۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 256805
میشل عون:

بحران سوریه راهکار نظامی ندارد

تنا
رئیس‌جمهور لبنان در گفتگو با یک رسانه سعودی تاکید کرد که ورود حزب‌الله به سوریه بعد از رخ دادن درگیری در مرزهای لبنان، کاری دقیق بود.
بحران سوریه راهکار نظامی ندارد
میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در گفتگو با شبکه خبری العربیه گفت: به عربستان سفر کردم چون اولین کشور بود که از من برای سفر دعوت کرد و دلیل دیگر سفر من به این کشور ضرورت تلاش برای حل برخی از مشکلات و رفع ابهامات است. وی افزود: لبنان هیچ کاری به ضرر منافع کشورهای عربی بویژه عربستان انجام نداده است.
رئیس‌جمهور لبنان گفت که در سفر به عربستان برای بازگشت روابط دو کشور به قبل ابراز تمایل کرده است، زیرا این امر به ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی‌ لبنان کمک می‌کند.
عون در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: لبنانی‌ها بر ضرورت حفظ ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم اتفاق نظر دارند و ما از آن‌ها می‌خواهیم که برای حل مشکلات باقی‌مانده و اختلافات سیاسی حاصل شده در خصوص درگیری‌‌ها در کشورهای عربی به گفتگو روی بیاورند. وی افزود: ما مقاومت را حمایت کردیم و علیه تروریسم ایستادیم، اما با به‌کارگیری سلاح در داخل مخالفیم.
میشل عون گفت که ورود حزب‌الله به سوریه بعد از رخ دادن درگیری‌ در مرز‌های لبنان کاری دقیق بود، زیرا دولت توان رسیدگی به این مشکل را نداشت.
رئیس‌جمهور لبنان تاکید کرد که راه حل بحران سوریه فقط راهکار سیاسی است و نمی‌توان با راهکار نظامی این بحران را حل کرد، زیرا این بحران از سوی طرف‌های بین‌المللی در خارج تغذیه می‌شود.
https://taghribnews.com/vdcdz90xkyt0kj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی