تاریخ انتشار۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 257309
برای مقابله با تروریست های داعشی در دیرالزور؛

نیروهای حزب الله و گارد ریاست‌جمهوری سوریه به کمک ارتش آمدند

منابع سوری از ورود نیروهای گارد ریاست‌جمهوری و حزب الله به دیرالزور برای مقابله با تروریست‌های تکفیری داعشی خبر دادند.
نیروهای حزب الله و گارد ریاست‌جمهوری سوریه به کمک ارتش آمدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک منبع نظامی سوری گفت: کمک‌هایی برای نیروهای سوری مستقر در دیرالزور که در معرض حملات گسترده تروریست‌های داعشی بودند، ارسال شده است.  به گفته این منبع، نیروهای کمکی از یگان گارد ریاست‌جمهوری سوریه و همچنین رزمندگان حزب‌‌الله صبح امروز به دیرالزور اعزام شدند تا به نیروهای مستقر در این شهر کمک کنند.
 
این منبع همچنین از حملات سنگین جنگنده‌های روسی به مواضع و تحرکات تروریست‌های داعشی در دیرالزور خبر داد. هدف از ورود این نیروها به دیرالزور انجام عملیات برای بازپس‌گیری نقاطی  است که تروریست‌های داعشی اشغال کرده‌اند.
 
جنگنده‌های روسی و سوری طی شب گذشته و  امروز مواضع و تجمعات تروریست‌های داعشی در اطراف فرودگاه در جنوب دیرالزور و منطقه «المعامل والبانوراما» در جنوب غربی شهر و اطراف «الجفره» در حومه شرقی را به شدت بمباران کردند.
 
این در حالی است که رسانه‌های حامی تروریست‌ها از ورود ده‌ها مجروح داعشی از دیرالزور به بیمارستان شهر الرقه خبر دادند.
 
گروه تروریستی داعش از دو سال پیش دیرالزور را در محاصره خود قرار داده و محله‌های مسکونی شهر را هدف حملات خود قرار می‌‌‌دهد.
 
تروریست‌های داعشی طی چهار روز گذشته به مواضع ارتش در «حویقة، الراشدیة، الصناعة، العمال والعرفی» در شهر دیرالزور حمله کرده‌اند.  این در حالی  است که ارتش سوریه با همکاری نیروهای پشتیبان در دیرالزور به دفع حملات تروریست‌ها به محور «ثرده 2» و به ویژه محله «العمال» ادامه می‌دهد.
 
یک منبع سوری همچنین از درگیری‌های شدید در اطراف فرودگاه دیرالزور برای بیرون راندن داعشی‌ها از نقاطی که به آن رخنه کرده بودند، خبر داد.
 
داعشی‌ها پس از سیطره بر نقاط «المقابر و کتیبه جند» توانسته بودند راه کمک‌رسانی به فرودگاه نظامی دیرالزور را قطع کنند، داعشی‌ها همچنین با سیطره بر وادی «الثرده» در کوه‌های الثرده که بر فرودگاه دیرالزور مشرف است، حملات خود را به فرودگاه تشدید کرده بودند.
 
این اولین بار نیست که گروه تروریستی داعش به مواضع ارتش در شهر دیرالزور و فرودگاه نظامی حمله می‌کند، اما این بار به گفته منابع نظامی شدیدترین حملات تروریست‌ها به این مناطق صورت گرفته است، داعشی‌ها بر شدت حملات خود به مواضع  ارتش افزوده‌اند.
 
داعش شمار زیادی از تروریست‌ها را از  الرقه و حومه دیرالزور و نیز از موصل وارد این مناطق کرده است، همچنین تعداد زیادی خودروی بمب‌گذاری شده آماده انجام حملات تروریستی در این مناطق مستقر شده‌اند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdz50xnyt0ks6.2a2y.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی