تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : 297701
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(140)

توان امت اسلامی برای ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی اهمیت خاصی دارد

جنگهایی که در طول این چند سال اتفاق افتاد ضربه سنگینی به ظرفیتهای موجود در کشورهای اسلامی وارد کرد . و امت اسلامی را در لبه پرتگاه قرار داد.
توان امت اسلامی برای ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی اهمیت خاصی دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عدنان منصور وزیر خارجه اسبق لبنان در نشست عمومی سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت : توان امت اسلامی برای ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی اهمیت خاصی دارد . وی تاکید دارد امکانات فراوانی در جهان اسلام وجود دارد سرمایه گذاری در این قسمتها می تواند جایگاه کشورهای اسلامی را در جهان ارتقاء دهد . فرهنگ اسلامی منعکس کننده نیازهای نوین انسانی است . 
 
وی در ادامه افزود : ثروتهای فراوانی در کشورهای اسلامی وجود دارد . جنگهایی که در طول  این چند سال اتفاق افتاد ضربه سنگینی به ظرفیتهای موجود در کشورهای اسلامی وارد کرد . و امت اسلامی را در لبه پرتگاه قرار داد . علی رغم این تحولات از طریق گفتگو اسلامی می توان بر این مشکلات فائق آمد . 
 
عدنان منصور ضمن اشاره به اختلافات و چند دستگی در کشورهای اسلامی نقش عربستان و ایران و تعامل و گفتگوی میان آنها را مهم ارزیابی کرد . وی اشاره کرد در این گفتگوها شفافیت و عقلانیت باید حاکم باشد . و نقش ایران بسیار مهم است . 
 
عدنان منصور برا ی رفع چالشها در کشورهای اسلامی به نکات مهمی اشاره کرد . وی نقش جوانان را در تحکیم ریشه های اسلامی و جلوگیری از تفرقه و اختلاف و چند دستگی مهم دانست . وی در ادامه افزود : برای رفع چالشها باید فتواهایی که در آن نفرت از گفتگو وجود دارد مورد تطهیر قرار بگیرد . 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد : قضیه فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام اسست . وی همچنان تاکید فراوانی بر جدایی یهودیت به عنوان دین و صهیونیست به عنوان یک جنبش دارد . وی خواهان الزام اسراییل به رعایت قوانین بین المللی شد و گفت باید در این راستا از تمام امکانات سیاسی استفاده کرد 
 
 

 
https://taghribnews.com/vdcdz50xfyt0n56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی