تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 260125

ابراز نگرانی عفو بین الملل از نقض حقوق بشر در تونس

سازمان عفو بین الملل نسبت به افزایش استفاده از روش های غیرانسانی و نقض حقوق بشر در تونس به بهانه مبارزه با تروریسم ابراز نگرانی کرد.
ابراز نگرانی عفو بین الملل از نقض حقوق بشر در تونس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل در گزارشی درباره نقض حقوق بشر و اعلام حالت فوق العاده در تونس، اعلام کرد که استفاده از روش های غیرانسانی و ضد بشری، تونس را در معرض خطر قرار می دهد.
 
سازمان غیردولتی عفو بین الملل با اشاره به شکنجه، بازداشت های ظالمانه شبانه و بدون حکم، اعلام کرد که ایجاد موانع در برابرتحرکات مشکوک و اعمال فشار بر نزدیکان زندانیان حاکی از افزایش نگرانی ها درخصوص استفاده از روش های سرکوب گرایانه علیه افراد مشکوک به دست داشتن درمسائل تروریستی است.
 
سازمان عفو بین الملل با صدوربیانیه ای این حوادث را یاد آور رژیم زین العابدین بن علی دانست و با اشاره به بررسی 23 مورد شکنجه و بدرفتاری از ژانویه (دی) 2015 اعلام کرد که در این مدت هزاران نفر دستگیر و دست کم 5 هزار نفر ممنوع السفر شده اند.
 
این سازمان افزود: برخی حقوق مانند منع شکنجه را نمی توان تحت هیچ شرایطی نادیده گرفت.
 
"هبه مرایف" مدیرتحقیقات شمال افریقا در سازمان عفو بین الملل گفت: دادن آزادی به شوراهای امنیتی که هرکاری می خواهند انجام دهند امنیت را تضمین نخواهد کرد.
 
"بن ایمرسون" گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور مبارزه با تروریسم نیز در پایان ماموریتش در تونس نسبت به شرایط بازداشت ها در زندان های این کشور ابراز نگرانی کرد.
 
وی درگزارش خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل، خواستار هوشیاری بیشتر نسبت به موارد احتمالی شکنجه یا بد رفتاری شد.
 
تونس درمارس (اسفند)2015 شاهد فعالیت های تروریستی خونباری بود که ده ها کشته بر جای گذاشت.

مقامات تونسی از زمان حمله تروریستی به گارد ریاست جمهوری این کشور در نوامبر(آبان) 2015 که 12 نفر کشته شدند با اتخاذ تدابیر امنیتی در این کشور حالت فوق العاده اعلام کردند.
حالت فوق العاده ایی که از17 ژانویه(28 دی) به مدت یک ماه تمدید شد به نیروهای امنیتی اختیارات استثنایی داده است.
 
https://taghribnews.com/vdcdxz0xkyt09f6.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی