تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 260026
آیت الله اراکی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه ناظمیه لکهنو:

بازگشت به معارف قرآنی و سنت رسول الله و معارف ائمه اطهار وحدت مسلمین را احیا می کند

دبیرکل مججمع جهانی تقریب تأکید کرد: بازگشت به اسلام حقیقی، معارف قرآنی، سنت رسول الله و معارف اهل بیت(ع) ایجاب می کند که ما جامعه را به سمت وحدت دعوت کنیم.
بازگشت به معارف قرآنی و سنت رسول الله و معارف ائمه اطهار وحدت مسلمین را احیا می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در هند به سر می برد، روز دوشنبه ضمن بازدید از حوزه علمیه تشیع ناظمیه لکهنو، طی سخنانی در جمع اساتید و طلاب این حوزه علمیه ضمن تبریک ولادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در دوران حیاتش با جریان نشر فساد و نشر گمراهی در جامعه اسلامی به مبارزه برخواست.
 
وی افزود: امام سجاد(ع) از طریق تعلیم سنت رسول خدا و هم از طریق نشر دعا و آموزش ذکر خدا توانست معنویت و ذکر الهی را در جامعه اسلامی نگه دارد.این احیای سنت رسول خدا و احیای ذکر معارف قرآن و اسلام پس از امام سجاد(ع) نیز توسط امام باقر(ع)، امام صادق(ع) و سایر ائمه ادامه پیدا کرد.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: آنچه وحدت مسلمین را می تواند احیا کند بازگشت به معارف قرآنی و سنت رسول الله و معارف ائمه اطهار است؛ با فهم معارف اسلامی و بازگشت به قرآن کریم و معارف ائمه اطهار ما می توانیم یک جامعه اسلامی واحد و نیرومند داشته باشیم.
 
وی افزود: بر همین اساس است که امام خمینی(ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری مسلمانان را به وحدت دعوت کردند چون بازگشت به اسلام حقیقی و معارف قرآنی و سنت رسول الله و معارف اهل بیت ایجاب می کند که ما جامعه را به سمت وحدت دعوت کنیم.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: دشمنان اسلام بویژه آمریکا و اسرائیل به این حقیقت پی برده اند که اتحاد مسلمانان، جامعه اسلامی را قوی می کند و مانع آن می شود که آمریکا و اسرائیل و همپپیمانانشان بتوانند به جامعه اسلامی ظلم کنند و بر جامعه اسلامی مسلط شوند.
 
آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام قدرت عجیبی در دنیا پیدا کرد لذا دشمنان انقلاب سعی کردند با ایجاد جنگ تحیملی و انواع فشارهای اقتصادی اسلام و انقلاب اسلامی را متوقف کنند اما موفق نشدند.
https://taghribnews.com/vdcdxz0x9yt09z6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی