تاریخ انتشار۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : 282220

برگزاری نشست خبری مراسم یادبود «سرداران بی سر» به مناسبت اربعین شهید حججی

تنا – استان قم
نشست خبری مراسم یادبود «سرداران بی سر» به مناسبت اربعین شهید حججی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه و اصحاب رسانه در قم برگزار شد .
برگزاری نشست خبری مراسم یادبود «سرداران بی سر» به مناسبت اربعین شهید حججی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت ‏الاسلام والمسلمین نبوی امروز در جمع خبرنگاران گفت: به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای مختلف همایش بزرگ سرداران بی‎سر در آستانه ایام سوگواری اباعبدالله برگزار می شود .
 
وی افزود: این مراسم با عنوان «سرداران بی سر» به همت مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه و نهادهای مختلف در روز26 شهریورماه پس از نماز مغرب و عشا با حضور یکی از مراجع و یکی از سرداران سپاه در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‏‎شود.
 
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه با ذکر این مطلب که تا کنون 40 شهید از حوزه‎های علمیه در دفاع از حرم به شهادت رسیدند گفت: خانواده های روحانی 5 برابر اقشار دیگر، شهید تقدیم انقلاب کرده اند و خوشبختانه میل به شهادت در میان طلاب به خصوص نسل جوان طلاب موج می زند و این موج بزرگ که در جامعه نیز گسترانیده شده رابه شهدایی چون شهید حججی که در دنیا کم نظیر هستند مدیون هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین نبوی  افزود: شهید حججی اوج رویش های انقلاب است و بزرگداشت این مردان کم نظیر تسلی خاطری برای خانواده های آنها است؛ نکته بعد آن است که برخی از افرادی که با دین و اعتقادات زاویه دارند اگر صحنه حضور نیروهای حزب اللهی و دفاع از این گونه حرکت ها کم شود آنها سم پاشی خواهند کرد زیرا این گروه ها از کندی حرکت های ما سود می برد.
 
معاون تبلیغ حوزه بیان کرد: نکته دیگر کارکرد این حماسه هادر سطح بین الملل است، زیرا برخی اوقات گفته می شود که ما راهپیمایی می کنیم ولی این مسایل در رسانه های غربی منعکس نمی شود؛ در سرویس های جاسوسی دنیا تحلیل می شود ممکن است توسط رسانه های آنها پوشش داده نشود ولی پنتاگون این مسایل را رصد می کند؛ پس از اینکه این را حس کردند از جریانی که حاضر است برای ارزش های دینی اش جان و سر بدهد متوجه می شوند که این کشور صاحب یک فرهنگ عظیم و نفوذ ناپذیر است.
 
وی گفت: برخی راهپیمایی ها خطر جنگ های بزرگی را رفع کرده است زیرا سرویس های جاسوسی آنهااین پیام را به حاکمان دادند که این کشور کشوری نیست که با یک حمله نظامی سرنگون شود.
 
معاون حوزه تصریح کرد: شهید حججی همیشه می گفت برای امام حسین(ع) باید سر داد. زمانی که شهید حججی با آن وضعیت عجیب به شهادت می رسد و موج عظیم در کشور ایجاد می شود این مساله برای افرادی که علیه ما توطئه می کنند بسیار شکننده است.
 
حجت الاسلام نبوی بیان کرد: این گونه جوانان تنها، فخر ایران و حزب اللهی ها نیستند بلکه فخر بشریت هستند، زیرا انسانی می تواند این گونه اوج بگیرد که به راحتی جان خود را برای ارزش های الهی هدیه می کند و ذره ای در مقابل دشمن کرنش نمی کند؛اگر کسی بینش سیاسی داشته باشد می داند که اگر در عراق و سوریه نجنگیم باید در تهران بجنگیم.
 
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه در پایان در جواب سوال خبرنگار تقریب در مورد فلسفه برگزاری این مراسمات اظهار داشت : ما در راستای فلسفه انقلاب که حمایت از جریان مقاومت و دفاع از مظلومیت است و همچنین تجلیل و قدردانی از خانواده هایی که فرزندان خود را در همین مسیر تربیت  و تقدیم نظام کرده اند این مراسم را برگزار می کنیم .
 
وی افزود :همه ما می دانیم که جریان های تکفیری با پشتیبانی و حمایت آل سعود و طراحی شبکه های موساد و سیا در حال گسترش پدیده تروریسم در جهان اسلام هستند و حال اینکه همین کشورها مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم شده اند !
 
گفتنی است ستاد برگزار کننده مراسم یادبود «سرداران بی سر» به مناسبت اربعین شهید حججی عبارتند از : آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س), مرکز مدیریت حوزه های علميه قم , مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی , جامعه المصطفی العالمیه, مجمع جهانی اهل بیت (ع) ,دفتر تبلیغات اسلامی ,  سپاه علی ابن ابی طالب (ع) استان قم , صدا و سیما مرکز قم , تیپ ۸۳ روحانیون مستقل امام صادق (ع) , سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم , سازمان تبلیغات اسلامی قم , مرکز مدیریت حوزه علیمه خواهران.
 
https://taghribnews.com/vdcdxx0xzyt0jx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی