>> انتقاد حماس و جهاداسلامی از تکروی تشکیلات خودگردان | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 202723

انتقاد حماس و جهاداسلامی از تکروی تشکیلات خودگردان

جنبش حماس جهاد اسلامی فلسطین، به اقدامات یک‌ جانبه تشکیلات خودگردان درباره تشکیل یک کمیته اجرایی جدید برای سازمان آزادیبخش فلسطین اعتراض کردند و خواستار حفظ وحدت ملی شدند.
انتقاد حماس و جهاداسلامی از تکروی تشکیلات خودگردان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین مخالفت خود را با اقدامات یکجانبه تشکیلات خودگردان درخصوص کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین "ساف" اعلام کردند.

جنبش حماس دعوت شورای ملی فلسطین و تشکیل مجدد کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین را به روشی که تشکیلات خودگردان قصد اجرای آن را دارد، ادامه تکروی و بی‌اعتنایی به توافق و  نداشتن نیت حقیقی برای تحقق آشتی ملی توصیف کرد.

 "سامی ابوزهری"سخنگوی حماس گفت: این گام،کودتایی بر توافق آشتی و دعوتی صریح به ادامه اختلافات است و جنبش حماس گزینه‌هایش برای مقابله با سیاست فردگرایی را بررسی خواهد کرد.

"خالد البطش" از رهبران جهاد اسلامی فلسطین نیز از برون ‌رفت‌های نشست کمیته اجرایی ساف ابراز تاسف کرد و بر ضرورت بازگرداندن وحدت ملی و حفاظت از اصول ثابت تأکید کرد.

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه 9 عضو دیگر کمیته اجرایی ساف دو روز قبل استعفای خود را به شورای ملی فلسطین تقدیم کردند؛ حماس این اقدام را سناریویی طنز خواند که عباس از خلال آن به دنبال شکل ‌دهی کمیته اجرایی ساف به شیوه‌ خودش است.

در نشست مهم سران سازمان آزادیبخش فلسطین که شنبه‌ شب در رام‌الله برگزار شد، علاوه بر عباس، بیش از نیمی از اعضای کمیته اجرایی 18 نفره این سازمان کناره‌گیری خود را اعلام کردند.

هدف از این استعفا، دعوت به تشکیل جلسه اضطراری شورای ملی فلسطین و انتخاب کمیته اجرایی جدید اعلام شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcdxx0xsyt0z56.2a2y.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی