تاریخ انتشار۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 262123

رایزنی های دکتر ظریف در حاشسیه اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه هیأتی بلند پایه در جاکارتا حضور دارد، با رئیس جمهور اندونزی و وزیر خارجه تایلند دیدار و گفتگو کرد.
رایزنی های دکتر ظریف در حاشسیه اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این دیدار وزیر امور خارجه کشومان ضمن ابلاغ سلام های گرم آقای روحانی رئیس جمهور به ایشان، از تمهیدات خوب دولت اندونزی برای برگزاری اجلاس اتحادیه اقیانوس هند قدردانی کرد.‌

دکتر ظریف در ادامه با ابراز رضایت از همکاری های جاری میان دو کشور در زمینه های گوناگون، به اجرای طرح های تولید برق توسط شرکت های ایرانی در اندونزی اشاره کرد و افزود: همکاری دو کشور در تمامی زمینه ها از جمله نفت و انرژی و همکاری های بازرگانی، تجاری و بانکی رو به گسترش است؛ ضرورت دارد این همکاری ها بیش از پیش تقویت شود.

مسائل منطقه ای و مبارزه با تروریسم، سیاست و تلاش ایران برای تقویت ثبات و امنیت منطقه ای از دیگر محورهای اظهارات وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

رئیس جمهور اندونزی نیز در این دیدار بر ضرورت تقویت همکاری های دو کشور در زمینه های نفت و انرژی، سرمایه گذاری ها و اختصاص اعتبار برای تقویت همکاری های تجاری برای کالاهای غیرنفتی تأکید و همکاری های بانکی و رفع موانع در این زمینه و امکان تقویت همکاری میان بانک های خصوصی دو کشور را ضروری برشمرد.

 وزير امور خارجه کشورمان  همچنین در حاشیه اجلاس سران اتحاديه كشورهای حاشيه اقيانوس هند (آيورا) با همتای تایلندی خود دیدار کرد.

ظریف در این دیدار ضمن دعوت دولت جمهوری اسلامی ایران از نخست وزیر تایلند برای دیدار از ایران به همکاری های دو کشور اشاره و افزود: گردشگران ایرانی بسیاری از تایلند دیدن می کنند که ضرورت دارد تبادل گردشگر و دیگر همکاری های گردشگری از سوی دو طرف تقویت شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین پیشرفت موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور را پیشرفتی خوب توصیف کرد و همزمان بر ضرورت تقویت همکاری های بانکی فیمابین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه تایلند هم در این دیدار‌ ضمن تأکید بر اهمیت روابط دوجانبه با ایران به عنوان کشوری مهم، بررسی راه های تقویت همکاری اقتصادی و رفع موانع آن را ضروری شمرد.
https://taghribnews.com/vdcdxx0xsyt09f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی