تاریخ انتشار۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۲
کد مطلب : 202921

محاکمه فراریان از جنگ در دادگاه نظامی عربستان

وزارت گارد ملی عربستان با صدور بخشنامه ای فوری، اعضای خود را تهدید کرد که در صورت فرار از مواضع خود در مرزهای جنوبی، در دادگاه نظامی محاکمه خواهند شد.
محاکمه فراریان از جنگ در دادگاه نظامی عربستان

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت گارد ملی عربستان در بخشنامه جدید خود به اعضای گارد درباره تخلف از دستورات و یا فرار از مواضع خود در مرزهای جنوبی هشدارداد و به رسیدگی پرونده آنها در دیوان محاکمات نظامی تهدید کرد.
 
در بخشنامه این وزارتخانه آمده است: اخیرا با غیبت شمار زیادی از عناصر گارد ملی درماموریت دفاع از مرزهای جنوبی مواجه شده ایم، درحالی که سرپیچی و فرار از این "وظیفه مقدس ملی" از نظر شرع غیرمجاز است و بر آمادگی نیروها اثر منفی دارد.
 
این بخشنامه می افزاید: هرکسی به مدت 7 روز پیاپی و یا 30 روز بدون عذر قانونی غیبت کند، به دیوان محاکمات نظامی ارجاع و از تمامی حقوق مالی محروم می شود و نمی تواند در آینده، بار دیگر به نیروهای نظامی بپیوندد.
 
عربستان بیش از 5 ماه است که مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن را بمباران می کند و این تجاوز هزاران شهید و زخمی در پی داشته است.
 
ارتش یمن و کمیته های انقلابی نیز در پاسخ، مواضع نظامی عربستان در جیزان، نجران، عسیر و سایر مناطق مرزی را هدف قرار می دهند و تاکنون ده ها نفر از نیروهای عربستان را به هلاکت رسانده اند، به همین دلیل تفنگداران سعودی در مناطق هم مرز با یمن معمولا فرار یا غیبت می کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcdxx0xfyt0zn6.2a2y.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی