تاریخ انتشار۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 254320
نایب رییس مجلس اعلای اسلامی گامبیا در گفتگو با تقریب:

مشکل اصلی جهان اسلام جریانهای تکفیری هستند/ هم اندیشی علمای جهان اسلام فرصتی مغتنم برای تقریب است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی گامبیا با تاکید بر لزوم مقابله جدی با جنبش های تکفیری در جهان اسلام، این جریان را مشکل اصلی جهان اسلام دانست.
مشکل اصلی جهان اسلام جریانهای تکفیری هستند/ هم اندیشی علمای جهان اسلام فرصتی مغتنم برای تقریب است
شیخ عثمان محمد جاه در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، با تقدیر از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، نشست و هم اندیشی علمای جهان اسلام از کشورهای مختلف و از مذاهب گوناگون را فرصتی مغتنم برای همگرایی و تقریب بین دیدگاههای آنان توصیف کرد.
 
وی تاکید کرد: تا زمانی که علما و اندیشمندان اسلامی از یکدیگر دور باشند و پیرامون مشکلات و چالش های فراروی امت اسلامی بحث و تبادل نظر نکنند، نمی توان به وحدت عملی بین مسلمانان امیدوار بود.
 
نایب رییس مجلس اعلای اسلامی گامبیا با بیان این که "آگاهی از یکدیگر"حلقه گمشده مسلمانان است، تاکید کرد: جهل و عدم شناخت معضلی است که عمدتا مسلمانان را نسبت به هم بدبین می کنند لذا باید آگاهی بخشی و شناساندن اسلام حقیقی به مسلمانان در راس برنامه های علمای جهان اسلام باشد.
 
وی در ادامه با محکوم ساختن اقدامات تروریستی گروههای تکفیری، اظهار داشت: مشکل اصلی جهان اسلام جریانهای تکفیری هستند که باید با دو روش فرهنگی و نظامی جلو رشد و گسترش آنها را گرفت.
 
عثمان جاه با تاکید بر نقش مهم رسانه در این زمینه گفت: متاسفانه شاهد چندصدایی رسانه ها در برابر این جریان هستیم که باید رسانه ها نیز با اتحاد و انسجام، توطئه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای اختلاف انگیزی در جهان اسلام را رسوا کنند.
 
گفتگو و تنظیم:امین تهرانی
 
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdxo0xzyt0ks6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی