تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 239624

نخست وزیر مالزی از اعضای آ.سه.ن خواست مقابل تروریسم متحد شوند

"نجیب تون رزاق" نخست وزیز مالزی امروز از کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) خواست در مبارزه با تروریسم بیشتر متحد شوند.
نخست وزیر مالزی از اعضای آ.سه.ن خواست مقابل تروریسم متحد شوند
 به گزارش  خبرگزاری تقریب(تنا) نخست وزیر مالزی به عنوان یک عضو از اعضای دهگانه آ.سه.آن، گفت که کشورهای عضو منطقه در حال حاضر باید با اتحاد، نقش بیشتری در کنار جامعه بین الملل در مبارزه جهانی علیه تروریسم ایفا کنند.

وی در آیین گشایش سی و ششمین کنفرانس پلیس آ.سه.آن در پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی، گروه تروریستی داعش را گروهی بی رحم با تفکرات انحرافی دانست و گفت: تا به حال بارها و بارها این واقعیت را که هیچ فردی در مقابل تهدیدهای تروریسم مصون نخواهد بود، مطرح کرده ام.

نخست وزیر مالزی، گفت: به همین دلیل قوانین جرائم امنیتی یا "سوسما"، قانون اقدامات ویژه علیه تروریسم در کشورهای خارجی، قانون پیشگیری از تروریسم و قانون شورای امنیت ملی را تصویب کرده ایم.

وی گفت: ما برای تصویب برخی از این قوانین مورد انتقاد قرار گرفته ایم، اما دولت من هرگز برای فعالیتی که به منظور ایمنی و امنیت مردم مالزی انجام شده است، عذرخواهی نمی کند.

به گفته نجیب، این قوانین لازم است و دولت مالزی تمام اقدامات لازم را انجام و نیروهای امنیتی نیز در حالت آماده باش هستند.

وی گفت: ما از همسایگان و دوستان خود می خواهیم در مبارزه قاطع علیه تروریسم و رد تروریست ها به ما بپیوندند.

وزرای دفاع 10 کشور عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) اخیرا در بیایه ای مشترک بر عزم کشورهای خود برای همکاری بین المللی و منطقه ای به منظور مبارزه با تهدیدهای فراملی تروریستی تاکید کردند.

در حال حاضر بیش از یکهزار نفر از شهروندان افراط گرای کشورهای جنوب شرق آسیا در سوریه و عراق در عملیات تروریستی داعش شرکت کرده و دوره های آموزشی نظامی را طی کرده اند.

این افراد بخش مالایی زبان گروه تروریستی داعش را تشکیل داده و با هزاران حامی خود در منطقه ارتباط دارند و کشورهای منطقه را تهدید به عملیات تروریستی کرده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcdxn0xoyt0s96.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی