تاریخ انتشار۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴۵
کد مطلب : 149822
امام جمعه اهل سنت دهگلان در گفت و گو با تقریب:

وحدت مؤلفه اصلی عزت و اقتدار مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت دهگلان بر توجه ویژه مسلمانان نسبت به حفظ اتحاد و انسجام بین مذاهب و اقوام اسلامی تأکید کرد و این مهم را مؤلفه اصلی عزت و اقتدار مسلمانان در تمامی عرصه ها دانست.
وحدت مؤلفه اصلی عزت و اقتدار مسلمانان است
"ماموستا جمال جعفری" در گفت و گو با خبرنگار تقریب در سنندج اظهار داشت: راهبردی ‌ترین تهدید دشمنان علیه اسلام در مقطع حاضر ضربه وارد کردن به وحدت اسلامی است و مردم باید با هدایت علما در این زمینه هوشیار بوده و توطئه‌ ها را ناکام بگذارند.

وی افزود: با تمسک به آیات قرآنی و سایر مبانی وحدت بخش در آموزه های اسلامی می توان در برابر تمامی توطئه های دشمنان ایستادگی کرد و دامنه نفوذ مفاهیم هویت بخش اسلامی را بیش از پیش گسترش داد.

امام جمعه اهل سنت دهگلان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ایام ماه ربیع الاول سرشار از همدلی، اتحاد و انسجام بین پیروان مذاهب اسلامی بوده و بدون شک نامگذاری ۱۲ ربیع الاول تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت از مهمترین اتفاق های فرهنگی، سیاسی و عقیدیتی در جهان اسلام به شمار می آید.

ماموستا جعفری خاطر نشان کرد: نزدیک شدن قلوب مسلمین و آگاهی پیروان مذاهب اسلامی از مبانی فقهی و عقیدتی برادران و خواهران دینی خویش زمینه ساز مقابله و خنثی سازی توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام بوده و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیامبر خاتم در هنگام رحلت امتش را به عبادت خدا، تقوا و حفظ وحدت سفارش کرد بنابراین هرکس خود را مسلمان می‌داند باید به این توصیه‌ ها عمل کند.

ماموستا جعفری خاطر نشان کرد: نام و یاد پیامبر اکرم(ص) موجب آرامش قلب و جان انسان‌ها در جهان شده و این نام و یاد تا روز قیامت در دل تمامی مؤمنان زنده و ماندگار است.

امام جمعه دهگلان تصریح کرد: تأسی از سیره رسول الله(ص) و عمل به آموزه های مکتب محمدی می تواند مسلمانان را از تلاطم و بیراهه به سوی نور و عزت رهنمون نماید لذا بر همه ما واجب است که پیرو سیره و سنت خاتم الانبیا(ص) باشیم و دیگر مسلمانان را نیز به این مهم دعوت نماییم.

ماموستا جعفری در پایان سخنان خود نیز به برگزاری کنفرانس وحدت و حضور گسترده علمای اسلامی در این کنگره عظیم اشاره کرد و افزود: مشورت و هم اندیشی بزرگان مذاهب اسلامی بسیاری از توطئه های سیاسی و تفرقه افکنانه جبهه کفر و استکبار را خنثی کرده و در روشنگری امت اسلامی بسیار مؤثر است.

وی افزود: علمای کردستانی هر ساله در این کنفرانس شرکت کرده و امسال نیز با حضوری گسترده شرکت خواهند کرد.
https://taghribnews.com/vdcdxn0fxyt0oj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی