تاریخ انتشار۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 258029
//دو خبر از فلسطین//

محکومیت صدور مجوزهای جدید شهرک سازی صهیونیست ها/ تظاهرات فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 در مقابل کنست صهیونیستی

وزارت خارجه فلسطین تصویب ادامه ساخت و سازهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس اشغالی را محکوم کرد.
محکومیت صدور مجوزهای جدید شهرک سازی صهیونیست ها/ تظاهرات فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 در مقابل کنست صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که هدف از طرح مذکور غصب اراضی وسیعی از کرانه باختری و بیت المقدس و تحمیل واقعیت های یک جانبه و به دنبال آن راه حلی است که صرفا در آن به خواسته های رژیم صهیونیستی توجه شده است، نه حقوق فلسطینیان.
 
رژیم صهیونیستی اخیرا مجوز ساخت 560 واحد مسکونی غیرقانونی را در بیت المقدس تصویب کرد؛ اقدامی که اعتراض جامعه جهانی و رهبران فلسطینی را به همراه داشت.
 
بر اساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی به سرکردگی بنیامین نتانیاهو رویه مانع تراشی در مسیر تلاش های صلح را در پیش گرفته است.
 
این وزارتخانه اضافه کرد که رژیم صهیونیستی تلاش می کند اینگونه القا کند که فضای جامعه بین المللی پذیرای توسعه طلبی هایش و غصب اراضی است و می کوشد تا دیدگاه و موضع اسرائیلی را تحمیل کند به گونه ای که دولت ترامپ قادر به مخالفت نباشد.
 
در بیانه مذکور آمده است: اجرای قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل به یک اولویت تبدیل شده است، زیرا ضامن از سر گیری مذاکرات مثمر ثمر در زمینه برقراری صلح است.
 
تظاهرات فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 در مقابل کنست صهیونیستی
صدها نفر از فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 در اعتراض به تشدید روند تخریب منازل توسط رژیم صهیونیستی و کشته شدن یک شهروند فلسطینی به نام "یعقوب ابو القیعان" از اهالی شهرک "ام الحیران"، در مقابل ساختمان کنست صهیونیستی در شهر اشغالی قدس تظاهرات کردند.
 
راهپیمایی خودروها به سمت کنست صهیونیستی از شهرک قلنسوه در المثلث جنوبی واقع در وسط اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین و النقب در جنوب آن آغاز شد و باعث اخلال در تردد خودروها در جاده شماره 6 یا همان جاده موسوم به "کریدر اسرائیل" شد که شمال فلسطین اشغالی را به جنوب آن متصل می کند.
 
عبد الباسط سلامه شهردار قلنسوه اعلام کرد که این راهپیمایی در پاسخ به درخواست کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 48 و در اعتراض به تشدید روند تخریب منازل عرب ها؛ به ویژه در قلنسوه و شهادت یعقوب ابو القیعان در روستای ام الحیران واقع در نقب صورت گرفت.
 
سلامه در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی "قدس پرس" خاطر نشان کرد که در این راهپیمایی تعدادی از رهبران فلسطینی در اراضی اشغالی سال 48، نمایندگان عرب کنست، رهبران احزاب مختلف عربی و تعدادی از شهرداران حضور داشتند و در جریان این راهپیمایی، پرچم های فلسطین و پرچم های سیاه به همراه تصاویر شهید یعقوب ابو القیعان به اهتزاز درآمد و شرکت کنندگان در این راهپیمایی علیه سیاست تخریب منازل عربی شعار دادند.
 
وی افزود که پلیس صهیونیستی به بهانه اخلال در تردد خودروها در جاده های منتهی به قدس، از تداوم این راهپیمایی ممانعت به عمل آورد و تعدادی از خودروهای شرکت کننده در این راهپیمایی را هم جریمه و یکی از شرکت کنندگان را بازداشت کرد.
https://taghribnews.com/vdcdxj0xnyt0kz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی