تاریخ انتشار۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 258821
پایان چهارمین نشست اتحادیه عرب و روسیه؛

درخواست لاوروف از اتحادیه عرب برای بازگردادن کرسی سوریه

چهارمین نشست مشترک اتحادیه عرب و وزیر خارجه روسیه به کار خود پایان داد و حاضران بر حل بحران‌های منطقه‌ای به ویژه سوریه، یمن، لیبی و عراق تاکید کردند.
درخواست لاوروف از اتحادیه عرب برای بازگردادن کرسی سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در کنفرانس مطبوعاتی که با حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، عبدالله بن زائد آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در پایان این نشست برگزار شد، لاوروف تاکید کرد که روسیه در تلاش است تا بحران‌های سوریه و یمن را به شیوه سیاسی و با کمک هم‌پیمانان عربش حل کند.
 
او در عین حال تاکید کرد که مسکو با هرگونه دخالت نظامی در هر کشور دارای حاکمیت سیاسی، مخالف است.
 
لاوروف درباره نشست اخیر آستانه نیز گفت: هدف از این نشست فراهم کردن زمینه مناسبی برای مذاکرات سیاسی بود. روسیه، ایران و ترکیه برای این مذاکرات تلاش زیادی انجام دادند.
 
وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش به لغو عضویت سوریه در اتحادیه عرب اشاره کرد و گفت: سوریه عضو سازمان ملل است و ما معتقدیم که بازگشت وی به اتحادیه عرب می‌تواند بسیار به حل بحران سوریه کمک کند.
 
ابوالغیط نیز در پاسخ به این درخواست روسیه گفت که بازگشت دمشق به اتحادیه عرب به تصمیم جمعی اعضای این اتحادیه بستگی دارد اما در حال حاضر این مساله در دستور کار قرار ندارد.
 
لاوروف درباره ایجاد مناطق امن در سوریه نیز گفت: روسیه اجازه نخواهد داد تجربه لیبی تکرار شود. اگر هدف از درخواست‌ها برای ایجاد مناطق امن در سوریه به وجود آوردن چیزی شبیه به لیبی است که مسکو با آن مخالف است اما اگر بحث به مسائل مربوط به آوارگان برمی‌گردد که قابل بررسی است.
 
https://taghribnews.com/vdcdxj0xfyt0kj6.2a2y.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی