تاریخ انتشار۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 251323

علیرغم اعلام آتش، ۵۰ یمنی در تعز کشته و زخمی شدند

عناصر مزدور وابسته به ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن شامگاه پنجشنبه با حمله توپخانه‎ای به بازاری در شمال شرق شهر تعز که ۵۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت، آتش‌بس در یمن را نقض کردند.
علیرغم اعلام آتش، ۵۰ یمنی در تعز کشته و زخمی شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عناصر مزدور سعودی ساعاتی پس از آغاز اجرای آتش بس در یمن، آن را نقض کردند و بازاری در منطقه الحوبان واقع در شمال شرق شهر تعز را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند.

یک منبع محلی وابسته به مرکز اطلاع رسانی نظامی وزارت دفاع یمن گفته که بیش از 50 نفر از شهروندان یمنی پنجشنبه شب در حمله توپخانه ای به بازار السوفتیل در منطقه الحوبان کشته و زخمی شدند.

شبکه خبری المسیره یمن به نقل از منابع محلی گزارش داد که مزدوران سعودی روز پنجشنبه همزمان با آغاز اجرای آتش بس در یمن همچنین به محله الجحملیه در شرق تعز حمله کردند و برخی از منازل مسکونی را غارت و برخی دیگر را آتش زدند.

در همین حال، پایگاه لبنانی النهار به نقل از منابع نظامی یمن گزارش داد که درگیری ها و حملات هوایی عربستان علیه یمن با وجود آتش‎بس اعلام شده توسط جان کری وزیر خارجه آمریکا، ادامه دارد.

پایگاه النهار در ادامه گزارش داد که حملات هوایی ائتلاف سعودی روز پنجشنبه در استان‌های تعز، شبوه و صعده صورت گرفت که در پی آن 27 نفر کشته شدند.

شبکه روسیاالیوم گزارش داد که آتش بس جدید در یمن از بامداد روز پنجشنبه (17 نوامبر) در حالی وارد مرحله اجرایی شد که دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی با آن مخالفت کرد.
https://taghribnews.com/vdcdxf0xsyt0ks6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی