تاریخ انتشار۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 227023

ضرورت حمایت نهادهای مختلف کشور از فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب

این نهادهای مختلف و مسئولین کشورهستند که بیشترین مسئولیت را در حمایت و یاری رساندن به حرکت های وحدت طلبانه و تقریبی به عهده دارند و در این عرصه نباید هیچ دریغی ازخود نشان دهند.
ضرورت حمایت نهادهای مختلف کشور از فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب


ضرورت حمایت نهادهای مختلف کشور از فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب
 
     آیت الله "محسن اراکی" دبیر‌کل "مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی" در دیدار نوروزی با کارکنان این مجمع، ضمن تاکید بر این موضوع که ایجاد وحدت در جامعه اسلامی، مهمترین واجب شرعی است، از نهاد‌ها و مسئولین کشور خواست تا "مجمع جهانی تقریب" را در این مأموریت خطیر، یاری کنند.

   در واقع آنچه در خصوص ضرورت حمایت نهادها و مسئولین کشور از "مجمع جهانی تقریب"، بر زبان آیت الله "اراکی" جاری شد، منعکس کننده  نیازهای اساسی و راهبردی است که در صورت برطرف شدن آن، نه تنها بسیاری از موانع بر سر راه اجرای برنامه های اقتصادی، فرهنگی واجتماعی برداشته می شود، بلکه بستر مناسبی برای اجرای برنامه های جدیدتر و مؤثرتری که جامعه اسلامی به آن نیاز دارد، فراهم می گردد.

     آنچه مسلم است ایجاد وحدت در جامعه به معنی تحقق ثبات، امنیت و آرامشی است که در روند اجرای برنامه های اقتصادی، فرهنگی واجتماعی، هزینه ها را کاهش می دهد و انگیزه های عمومی را برای مشارکت عموم مردم در طرح های آبادانی به صورت فوق العاده ای افزایش می دهد.

     البته در سطوح کلان و منطقه ای نیز اتحاد و وحدت بین جوامع اسلامی می تواند رونق اقتصادی را تضمین کرده و هزینه های نظامی و انتظامی را به حداقل برساند.

   نگاهی گذرا به سیاست های تفرقه افکنانه قدرت های استعماری و ارزیابی پیامدهای بسیار منفی و زیانبار این سیاست ها، ملت ها و دولت های اسلامی را به ضرورت حمایت همه جانبه از فعالیت های وحدت گرایانه واقف می سازد و لزوم برداشتن گام های اصولی و اساسی را برای یاری رساندن به مجمع جهانی تقریب که شالوده حرکت های وحدت گرایانه را در کشور تشکیل می دهد، آشکارتر و عیان تر می کند.

مقام معظم رهبری در خصوص چگونگی درمان گرفتاری های جوامع اسلامی می فرمایند:  «دنیای اسلام یک نسخه امروز دارد و آن اتّحاد است. در درون کشورها هم همین نسخه وجود دارد؛ ملّتها باید متّحد باشند.» (27تیر94)

   ایشان همچنین تامین منافع کشورهای اسلامی را در گرو اجرای اقدامات وحدت طلبانه می دانند؛ چنانکه می فرمایند: « امروز باید همه‌ی مسلمانان در اقصی‌نقاط عالم، به امّت اسلامی بیندیشند، به وحدت اسلامی بیندیشند؛ اگر ما به امّت اسلامی فکر کردیم، منافع کشورهایمان هم تأمین خواهد شد. »(‌19دی93)

        اگر به مجموعه رهنمودهای حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) هم مراجعه کنیم، خواهیم دیدکه دعوت برای وحدت و فراخوانی به سوی اتحاد، اصلی ترین محور توصیه ها و سفارشات ایشان است و وحدت و اتحاد میان جامعه را یکی از دو رمز و رازِ  بقای انقلاب و نظام اسلامی توصیف می کنند.

      حضرت امام (ره) در وصیتنامه خود، تصریح می فرمایندکه: « بی‌تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است؛ و رمز پیروزی را ملت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن: انگیزة الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد. اینجانب به همة نسل های حاضر و آینده وصیت می‌کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله بر‌قرار باشد و دست استعمار و استثمارگرانِ خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این انگیزة الهی را که خداوند تعالی در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید؛ و در مقابل  این انگیزه  که رمز پیروزی و بقای آن است، فراموشی  هدف و تفرقه و اختلاف است.»

  
   حال زمانی که شرایط کنونی جهان اسلام را از نظر می گذرانیم  و مجموعه چالش ها و بحران های پیش روی مسلمانان بررسی می کنیم، مصادیق روشن این گفته آیت الله " اراکی" دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب را که: «ما در یک مقطع بسیار حساسی به سر می بریم» بخوبی مشاهده می کنیم؛

        مقطعی که بیشترین تلاش های استعماری برای تفرقه میان مسلمانان صورت گرفته و می گیرد و ما موظفیم که به حکم قرآن، فعالیت های وحدت طلبانه را که زمینه ساز دیگر فعالیت های مفید و ثمربخش است، با یاری گرفتن ازهمه معتقدین به اسلام و قرآن گسترش بخشیم.

       پر واضح است که در این صحنه، این نهادهای مختلف و مسئولین کشورهستند که بیشترین مسئولیت را در حمایت و یاری رساندن به حرکت های وحدت طلبانه و تقریبی به عهده دارند و در این عرصه نباید هیچ دریغی ازخود نشان دهند.
 
https://taghribnews.com/vdcdx50xsyt0xz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی