تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : 297927
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(191)

جنایات اسرائیل همانند جنایات داعش است/ سرمنشا همه علوم توسط مسلمانان و در کشورهای اسلامی شکل گرفته است

مشاورنخست وزیراردن: اقدامات و جنایات اسراییل همچون به شهادت رساندن جوانان فلسطینی همانند جنایات داعش است.
جنایات اسرائیل همانند جنایات داعش است/ سرمنشا همه علوم توسط مسلمانان و در کشورهای اسلامی شکل گرفته است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر جواد العنانی به عنوان یکی از سخنرانان اختتامیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت در سخنرانی خود در این مراسم گفت: براساس آمار و ارقام تعداد مسلمانان دنیا بالغ بر 1میلیارد نفر است و این تعداد در آینده نزدیک بسیار بیشتر خواهد شد و می توانیم شاهد باشیم که غالب جوانان دنیا را جوانان مسلمان تشکیل خواهند داد.
 
وی ادامه داد:باید بدانیم امت ما امتی جوان است میانگین سنی جوامع اسلامی  24سال است و با این شرایط اطمینان دارم علی رغم همه توطئه ها و اسلام هراسی های موجود در دنیا آینده روشنی برای اسلام وجود دارد.
 
مشاورنخست وزیراردن با اشاره به اینکه کشوراردن  پذیرای بسیاری از پناهندگان فلسطین بوده است گفت :اردن 540کیلومتر مرز مشترک با اسراییل دارد و کشورهای اسلامی از ما توقع دارند به عنوان خط مقدم جنگ با اسراییل باشیم.
 
وی در ادامه سخنان خود گفت : در اردن هرچند مذاهب متعدد اسلامی وجود ندارد اما درکشورمان یک مرکز مطالعات اسلامی راه اندازی کرده ایم که علاقمندان به موضوعات اسلامی می توانند در آن حضور یابند.
 
وزیر خارجه سابق اردن اظهار کرد :امروز نگرش ما باید این باشد که چه چیزهایی تمدن اسلامی ما را تضعیف کرده است .
 
وزیر سابق خارجه اردن با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین عنوان کرد:اسراییل با روشهای مختلف در سال گذشته تلاش کرده است مردم را بترساند و از زمان اغاز انتفاضه در فلسطین جوانان فلسطینی را مظلومانه به شهادت می رساند،به طوری که می توان گفت جنایات اسرائیل همانند جنایات داعش است.
 
جواد العنانی در بخش دیگری از سخنانش با متذکر شدن شرایط فعلی مسلمانان گفت :امروز شرایط مسلمانان شرایط خوبی نیست یعنی بالاترین درصد فقر به مسلمانان تعلق دارد و بالاترین مهاجرت ها و درآمدها و ثروت هایی که هدر می رود متعلق به مسلمانان است .
 
وی همچنین با اشاره به اینکه سرمنشا همه علوم توسط مسلمانان و در کشورهای اسلامی شکل گرفته است اظهار کرد:تمدن اسلامی بسیار غنی است اما امروز مشاهده می کنیم غیر مسلمانان تولید علم را در دست گرفته اند.
 
مشاورنخست وزیراردن در پایان با متذکر شدن این نکته که بعد از دستاوردها و غلبه سوریه و عراق بر نیروهای تکفیری داعش این دو کشور باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند تاکید کرد: عراق و سوریه کشورهای حاصلخیزی هستند که نیروی کار شایسته ای در آن وجود دارند و به همین واسطه می توانند تولید کننده بسیاری از محصولات باشند.
 
وی ادامه داد :هر دو این کشورها جزیی ازجهان  اسلام هستند  و باید توجه داشت که اسلام از این دو کشور انتشار و وسعت یافته است.

 
https://taghribnews.com/vdcdx50x5yt0nn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی