تاریخ انتشار۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۹
کد مطلب : 177227
سفیر ایران در سازمان ملل متحد

گروههای تروریستی مدعی اسلام هیچ نسبتی با اسلام ندارند

غلامحسین دهقانی : گروههای تروریستی مانند القاعده، بوکوحرام و جبهه النصره و امثال آنها هیچ نسبت با اسلام ندارند و با کمک هایی که در اختیار شان قرار گرفته است ، رشد کرده اند . نخستین قدم موثر برای مبارزه با این پدیده شوم قطع کمک ها و حمایت های مالی و معنوی از این گروههای تروریستی است .
گروههای تروریستی مدعی اسلام هیچ نسبتی با اسلام ندارند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هرگونه نسبت گروههای تروریستی مانند القاعده، بوکوحرام و جبهه النصره و امثال آنها را با
اسلام رد کرد .

غلامحسین دهقانی درجلسه شورای امنیت با موضوع بررسی وضعیت تروریسم و جرائم فرامرزی گفت: این گروههای تروریستی با حمایت و کمک هایی که در  اختیار شان قرار گرفته است ، رشد کرده اند و هیچ موضوعی استفاده از زور و ترور انسان های بیگناه را توجیه نمی کند،

دهقانی افزود ایران به عنوان کشوری که همواره آماج حملات تروریستی بوده است، پدیده شوم تروریسم را درهمه اشکال آن از جمله تروریسم دولتی محکوم می کند و لازم است جامعه بین المللی به ریشه های تروریسم و زمینه های ایجاد آن نیز توجه کند .

سفیر و سرپرست نمایندگی ایران درسازمان ملل نخستین قدم موثر برای مبارزه با این پدیده شوم را قطع کمک ها و حمایت های مالی و معنوی از این گروههای تروریستی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مبارزه با تروریسم جدی و ثابت قدم بوده و در ماههای اخیر نیز همه تلاش خود را بکار بسته است تا مرزهای خود را به روی این نیروها بسته نگهدارد.

او افزود: گروههای تروریستی مانند القاعده، بوکوحرام و جبهه النصره و امثال آنها هیچ نسبتی با اسلام ندارند و با حمایتی که در اختیارشان قرار گرفته رشد کرده اند و امروزه بصورت هیولایی در آمده اند که ایجادکنندگان خود را نیز تهدید می کنند.

دهقانی با بیان اینکه امروزه تروریسم در منطقه ما درشکل گروههای تکفیری و با اقدامات وحشیانه و خشونت بار تجسم یافته است افزود : ما مسئولیت خود را در مبارزه با تروریسم به خوبی ایفا کرده ایم و از سایر اعضای جامعه بین المللی نیز می خواهیم که به همین شیوه عمل کنند.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل همچنین در پاسخ به اتهامات نماینده رژیم صهیونیستی در این نشست که جمهوری اسلامی ایران را به سبب حمایت از حزب الله و حماس حامی تروریسم خواند، گفت: این اتهامات از طرف رژیمی مطرح می شود که پیشینه ای گسترده و طولانی در استفاده از تروریسم دولتی برای پیشبرد اهداف سیاسی دارد و هرگز از شیوه های تروریستی، کشتار مردم بی گناه و اشغالگری دست بر نداشته است.

وی افزود: این اقدامات تروریستی بصورت دلیل وجودی این رژیم در آمده است و بگونه ای که همین سیاست های جنایتکارانه فضای مناسب برای فعالیت گروههای تروریستی مانند داعش، القاعده و جبهه النصره را در منطقه ایجاد کرده است.

سفیر و سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل حزب الله را بخشی از ساختار سیاسی دولت لبنان دانست و تصریح کرد : این اتهامات هرگز نخواهد توانست چهره و نقش مهم حزب الله را در جبهه مقاومت علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی خدشه دار کند.
https://taghribnews.com/vdcdx50f5yt05x6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی