تاریخ انتشار۱۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۹:۳۰
کد مطلب : 25043
امام جمعه مسجد مکی زاهدان:

روز قدس روز فریاد مظلومیت ملت فلسطین است

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: روز قدس، روز فریاد مظلومیت ملت فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر قدس در سراسر جهان است.
نماز جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان
نماز جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان
به گزارش خبرنگار تقریب در سیستان و بلوچستان، مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" در خطبه های جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: تا زمانی که دنیا صدای حق طلبی ملت مظلوم فلسطین را نشنود و به آن بی توجه باشد مشکلات منطقه، حل نشدنی باقی خواهد ماند.

وی افزود: در حالی که بیش از نیم قرن از تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به سرزمین قدس شریف و فلسطین عزیز می گذرد و به رغم مقاومت قاطع ملت مظلوم فلسطین در برابر این اشغالگری آشکار، متاسفانه به دلیل حمایت آمریکا و ابرقدرتهای غربی از رژیم صهیونیستی، این تجاوزها ادامه دارد و هر روز شاهد پرپر شدن مردم بیگناه فلسطینی هستیم.

خطیب جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: تجربه تاریخی در دنیا نشان داده است که اگر ملتها در برابر ظلم متجاوزان ایستادگی کنند در نهایت به آزادی و استقلال می رسند اما درباره فلسطین این قضیه هنوز حل نشده باقی مانده است که علت اصلی آن نیز حمایت غیرمنطقی و ناعادلانه ابرقدرتها از اسراییل غاصب است.
وی ادامه داد: این حمایتها به حدی است که آمریکا و غربیها حتی اجازه محکومیت اسراییل جنایتکار را در محاکم بین المللی نمی دهند و به شکلهای مختلف و توسل به حق وتو از این مساله جلوگیری می کنند.

وی افزود: روز جهانی قدس فرصتی برای فریاد مظلومیت فلسطین است و خوشبختانه این امر در ایران اسلامی بیش از سایر کشورهای مسلمان نمود داشته و حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین بیشتر از سایرین است.

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: به رغم مظلومیت آشکار ملت فلسطین، برخی نهادهای بین المللی این ملت شریف را به تروریسم متهم می کنند.

وی ادامه داد: تروریسم در شریعت مقدس اسلام امری محکوم است و هیچ مسلمانی در دنیا از تروریسم حمایت نمی کند اما کشورهای غربی و سازمان ملل باید بدانند راه حل تروریسم در خشونت خلاصه نمی شود.

مولوی اسماعیل زهی افزود: آمریکا و همپیمانانش باید بدانند با بمباران و موشک اندازی به عراق و افغانستان و سایر کشورهای اسلامی مشکل تروریسم حل نمی شود بلکه راه حل تروریسم شناسایی ریشه ها و علل پیدایش این پدیده شوم است.

وی ادامه داد: پیام ما به آمریکا و سایر ابرقدرتهای جهان این است که به جای شعار مقابله با تروریسم به ندای حق طلبی ملت مظلوم فلسطین گوش بدهند و با عقل و منطق سالم، آن را بسنجند و بر اساس آن تصمیم گیری و عمل کنند.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان با اشاره به شروع دور جدید مذاکرات سازش با اسراییل افزود: این مذاکرات ظاهری فایده ای به حال ملت مظلوم فلسطین ندارد بلکه بهترین راه برای حل مشکل، شنیدن صدای ملت فلسطین است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که صاحبان قدرت در دنیا به حرف مردم مظلوم فلسطین گوش ندهند هیچ مشکلی در این خصوص حل نخواهد شد.
https://taghribnews.com/vdcdsz0x.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی