تاریخ انتشار۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 190132
تلاش مسلمانان انگلیس برای حضور بهتر در انتخابات؛

مسلمانان انگلیس به کاندیداهایی رأی خواهند داد که مدافع حقوق فلسطینی ها باشند

تنا-لندن
5% جمعیت بریتانیا را مسلمانان تشکیل می دهند و30% این جمعیت کمتر از 15 سال هستند. همچنین 8% دانش آموزان این کشور فرزندان خانواده های مسلمانند ، این آمارها می تواند بیانگر اهمیت حضور فعال مسلمانان در جامعه انگلیس در زمینه های آموزش ، بهداشت وسلامت، اقتصاد وبازارهای شغلی و نظایر آن باشد.
مسلمانان انگلیس به کاندیداهایی رأی خواهند داد که مدافع حقوق فلسطینی ها باشند
     درحالی که کمتر از 10 روز به انتخابات عمومی سراسری در بریتانیا باقی مانده است، جامعه مسلمانان این کشور در میان موج تبلیغات گسترده احزاب سیاسی همچنان تلاش می کنند تا بهترین راه را برای نحوه حضور خود در این انتخابات بیابند.

 به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، شب گذشته جمعی از مسلمانان طی نشستی درموسسه فرهنگی ابرار لندن به بررسی ابعاد حضور خود در این انتخابات پرداختند.

در این جلسه، مقداد ورسی دستیار دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، مشتاق لاشاری مشاور شهرداری منطقه کنزینگتون لندن و معین یاسین مدیر موسسه پژوهشی "چشم انداز جهانی 2000" هر یک از زوایای گوناگون به ضرورت حضور موثر مسلمانان در انتخابات عمومی بریتانیا اشاره کردند.

     در این جلسه ابتدا مقداد ورسی در سخنانی با برشمردن ظرفیت ها ی فرهنگی ، قومی ،علمی ، اقتصادی و جمعیتی مسلمانان ساکن انگلیس گفت: نخستین سوال این است که رای مسلمانان چه اهمیتی می تواند داشته باشد ؟ وی در توضیح این سوال گفت ،5% جمعیت بریتانیا را مسلمانان تشکیل می دهند و30% این جمعیت زیر سن 15 سال هستند همچنین 8% دانش آموزان این کشور فرزندان خانواده های مسلمانند ، این آمارها می تواند بیانگر اهمیت حضور فعال مسلمانان در جامعه انگلیس در زمینه های آموزش، بهداشت وسلامت، اقتصاد و بازارهای شغلی و نظایر آن باشد. همچنین مسلمانان باید برای توسعه ، پیشرفت و حضور در عرصه های مختلف سیاسی ،اجتماعی ، فرهنگی و علمی در آینده این کشور برای خود برنامه و هدف گذاری داشته باشند. بنابراین انتخابات و حضور مسلمانان در عرصه های تصمیم گیری کشور می تواند آنان را در رسیدن به این هدف ها یاری رساند.
مشتاق لاشاری مشاور شهرداری منطقه کنزینگتون هم تنوع فرهنگی و تاریخی جامعه مسلمانان انگلیس و ظرفیت های اقتصادی زیاد آنان را یک امتیاز بزرگ تلقی کرد وگفت ما در این جامعه زندگی می کنیم وفرزندان ما در این جامعه تحصیل و رشد می کنند بنابراین باید به اندازه ظرفیت های خود در تصمیم گیری برای آینده خود وفرزندانمان هم سهیم باشیم .
سپس معین یاسین مدیر موسسه پژوهشی "چشم انداز جهانی 2000" با اشاره به بحران های موجود در جهان و مشکلات مسلمانان در دنیای امروز گفت ،امت اسلامی امروزه در سطح جهانی وهمچنین در کشوری که ما در آن زندگی می کنیم با بحران مواجه است که مهمترین آن موضوعی است به نام تروریسم وبعد هم اسلام هراسی و متاسفانه همه اینها هم بطور کاملا غیر منصفانه به پای اسلام نوشته شده است در حالی که مسئول بوجود آمدن این اوضاع تا حد زیادی خود غربی ها هستند و هر روز هم به آن دامن می زنند.
وی گفت معتقدم که مسلمانان باید انسجام بیشتری داشته باشند ودر جهت وحدت رویه و اتخاذ تصمیم های کلان و مهم آگاهانه رفتار کنند. ما باید به دنیا نشان دهیم که اسلام نه تنها مشکل نیست بلکه یک راه حل است . وی یادآور شد که اندیشه های درست اسلامی می تواند به بهبود اوضاع سیاسی واقتصادی جهان کمک کند .

به گزارش خبرنگار تقریب از لندن در حالی که در میان جامعه مسلمانان انگلیس افرادی هستند که شرکت در انتخابات این کشور را حرام می دانند اما در مقابل گروههای هوادار شرکت در انتخابات اینگونه استدلال می کنند که ،مسلمانان برای دفاع از حقوق خود باید حداقل به اندازه جمعیت وظرفیت های خود در پارلمان نماینده داشته باشند . زیرا در شرایط فعلی با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر متاسفانه صدای آنان شنیده نمی شود.

لازم به یادآوری است که از جمله معیارهای انتخاب برای مسلمانان هوادار شرکت در انتخابات، رای دادن به کاندیداهایی است که مدافع حقوق فلسطینی ها باشند.
چنانچه مسلمانان با حداکثر ظرفیت جمعیتی خود دراین انتخابات شرکت کنند ،می توانند بیش از 30 کرسی پارلمان را به خود اختصاص دهند. برای این منظور مسلمانان تلاش می کنند تا از میان کاندیداهای موجود کسانی را که به مواضع آنها نزدیک ترند انتخاب کنند و به آنان رأی دهند تا در صورت راه یابی به مجلس نظرات مسلمانان را نمایندگی کنند.

 
https://taghribnews.com/vdcdsz0fxyt0nf6.2a2y.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی