تاریخ انتشار۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 212335

نابودی مراکز فرماندهی داعش در سوریه

با تضعیف رزمی گروه های تروریستی به ویژه داعش، ارتش سوریه به پیروزی های بزرگی در جبهه های مختلف دست یافته و پیشروی نظامیان سوری در مناطق مختلف این کشور جریان دارد.
نابودی مراکز فرماندهی داعش در سوریه
رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از نابودی بیش از 500 مقر فرماندهی گروه تروریستی داعش در عملیات موشک باران و حمله های هوایی جنگنده های این کشور در سوریه خبر داد که توانسته با سلب توان هجومی و انجام عملیات نظامی داعش، این گروه را فلج و حتی به عقب نشینی در برابر نظامیان سوری وادار کند.
 در گزارش ژنرال «والری گراسیموف» به «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه که بخش هایی از آن  انتشار یافت، آمده است: بمب افکن ها و جنگنده های روسی در 50 روز عملیات ضدتروریستی با 2 هزار 889 پرواز رزمی، چهار هزار و 111 مرکز تروریست ها در مناطق مختلف سوریه را هدف قرار داده اند.به گزارش ایرنا، بنا به این گزارش، نابودی 562 مقر فرماندهی داعش در مناطق مختلف سوریه، ضربه اساسی به نظام فرماندهی و مدیریت گروه تروریستی داعش وارد کرده به گونه ای که در برخی مناطق عملیاتی کاملا مختل شده است.
وی افزود: در جریان بمباران مواضع گروه های تروریستی همچنین 64 اردوگاه آموزشی تروریست ها و 54 کارخانه و کارگاه تولید تسلیحات و مهمات نیز نابود شده است.
گراسیموف در ادامه به تاثیر حمله های هوایی روسیه به مراکز تروریست ها اشاره و اعلام کرده است: با تضعیف رزمی گروه های تروریستی به ویژه داعش، ارتش سوریه به پیروزی های بزرگی در جبهه های مختلف دست یافته و پیشروی نظامیان سوری در مناطق مختلف این کشور جریان دارد.
وی از جمله به آزادی 40 منطقه مسکونی در استان حلب و آزادی چند شهر و بخش در استان های ادلب، حما، دیرالزور و لاذقیه در پیشروی های ارتش سوریه اشاره کرده است.
ژنرال گراسیموف همچنین از افزایش حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست ها در سوریه خبر داد که در راستای اجرای دستور اخیر رییس جمهوری این کشور برای نابودی داعش انجام می گیرد.
با وجود مخالفت های شدید کشورهای غربی عربی اردوگاه ضد سوری در سرکوب گروه های تروریستی در سوریه، روسیه با قبول درخواست این کشور، عملیات بمباران تروریست ها به ویژه داعش را از هفتم مهرماه آغاز کرد.
نیروی هوا فضای روسیه که در این عملیات از 50 فروند جنگنده بمب افکن سوخو و همچنین بالگردهای رزمی، موشک باران از ناو و زیر دریایی بهره می گیرد، برای گسترده تر کردن بمباران ها، از روز سه شنبه 37 فروند بمب افکن راهبردی دور پرواز توپولف را نیز به اسکادران عملیاتی خود در سوریه افزوده است.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر، کویت، عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و براساس تازه ترین گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، 30 هزار تروریست از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.
https://taghribnews.com/vdcdsx0xkyt0fs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی