تاریخ انتشار۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۶
کد مطلب : 553733
جانشین حج و زیارت گلستان در گفتگو با تقریب:

حج ظرفیت عظیمی برای وحدت و همدلی مسلمانان است/ اعزام12کاروان شیعه و سنی از استان گلستان

جانشین مدیر حج و زیارت استان گلستان، گفت: مناسک حج ظرفیت بسیار عظیمی برای ایجاد وحدت و همدلی در بین امت اسلامی است.
حج ظرفیت عظیمی برای وحدت و همدلی مسلمانان است/ اعزام12کاروان شیعه و سنی از استان گلستان
«سید حسین میرآئیز» در گفتگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار کرد: مسلمانان در موسم حج فارغ از هر نوع مذهب، رنگ، چهره و تابعیت می توانند در کنار هم گرد آمده و خدای خودشان را عبادت کرده و به تبادل اطلاعات دینی، اجتماعی و فرهنگی بپردازند.

به گفته وی؛ سازمان حج از فضای بوجود آمده در ایام حج به نحو احسن استفاده کرده و از طریق بعثه رهبری ارتباط و تعامل بسیار موثری با بعثه سایر کشورهای اسلامی برقرار می کند.

جانشین مدیر حج و زیارت استان گلستان از اعزام یک هزار و 620 نفر از زائران استان گلستان در قالب 12 کاروان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: امسال 9 کاروان اهل سنت (یک هزار و 265 نفر) و 3 کاروان اهل تشیع (355 نفر) با 51 درصد خانم و 49 درصد آقا به حج اعزام می شوند.

وی، افزود: 135 زائر از گرگان، 615 نفر از گنبد کاووس، 295 نفر از آق قلا، 320 نفر از بندر ترکمن، 85 نفر از بندرگز، 85 نفر از گمیشان و 85 نفر از کلاله اعزام می شوند.

به گفته وی؛ تمامی زائران گلستانی مدینه بعد هستند و مستقیم به شهر جده می روند و بعد از محرم شدن در «میقات جحفه»، وارد شهر مکه مکرمه می شوند.

میرآئیز با اعلام اینکه نخستین پرواز حجاج گلستانی ساعت 6 و 45 دقیقه روز 8 تیر ماه با ظرفیت 260 نفر خواهد بود، تصریح کرد: مجموعا 7 پرواز از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان به مقصد جده انجام خواهد شد که آخرین آن 11 تیر ماه خواهد بود.

وی، ادامه داد: پروازهای برگشت هم از 3 لغایت 5 مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

به گفته وی؛ پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه تر شدن حج، مدت حج امسال 25 روز تعیین شده است.

جانشین مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه تزریق دو نوع واکسن آسترازنکا و سینوفارم مورد تأیید عربستان برای مراسم حج امسال است، ابراز کرد: زائرانی که این واکسن ها را تزریق کرده بودند در اولویت اعزام قرار گرفتند و بقیه زائران نیز با تزریق این واکسن ها اعزام خواهند شد.

وی، افزود: ارائه نتیجه آزمایش منفی پی سی آر زائر به مدت 72 ساعت قبل از اعزام ضروری بوده و به همین خاطر 5 آزمایشگاه در سطح استان مجوز تست پی سی آر را صادر می کنند.

به گفته وی؛ ظرفیت حج امسال از طرف کشور میزبان تا یک سوم کاهش یافته و افراد واجدالشرایط را زیر 65 سال اعلام کرده و با احتساب آن سهمیه امسال ایران قریب 39 هزار نفر است.

میرآئیز از ارائه آموزش های لازم برای زائران گلستانی قبل از اعزام خبر داد و گفت: در مجموع 10 جلسه آموزش های فرهنگی، مناسک حج و بهداشتی در رابطه با مسکن، تغذیه، حمل و نقل و دستورالعمل های بهداشتی برای حجاج از سوی روحانیون کاروان ها، هیأت پزشکی و معاونت پیشگیری از مواد مخدر نیروی انتظامی ارائه شد.

وی، ادامه داد: شعار سازمان حج همیشه بر این بوده که زائر با یک چمدان برود و با یک چمدان هم برگردد و در صورت خرید بهتر است از تولیدات داخلی استان استفاده کنند.

به گفته وی؛ در این راستا برای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید بومی با شرکتی که در تولید صنایع دستی از جمله سجاده زائرین در شهرک صنعتی آق قلا فعالیت می کند همکاری شده است.

 جانشین مدیر حج و زیارت استان گلستان در پایان با توصیه به حجاج عزیز، اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی کرونا به لحاظ رعایت مسائل بهداشتی لازم است خانواده های زائران در هنگام رفت و برگشت از بدرقه و استقبال حجاج در فرودگاه خودداری کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdss0ksyt0k56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی