تاریخ انتشار۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 186533
کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن

اظهارات وزیرکشور انگلیس محدودکردن حقوق اساسی مسلمانان است

تنا-لندن
اظهارات وزیرکشور انگلیس بااعتراض مسمانان این کشور روبرو شد. کمیسیون حقوق بشراسلامی لندن از برنامه دولت به بهانه مبارزه با افراط گرایی ابراز نگرانی و اعلام کرد این طرح محدودکردن حقوق اساسی مسلمانان در بریتانیا است.
اظهارات وزیرکشور انگلیس محدودکردن حقوق اساسی مسلمانان است

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، ترزامی وزیرکشور انگلیس پیشنهاداتی برای گنجاندن در بیانیه انتخاباتی حزب محافظه کار ارائه کرده که با مخالفت گروههای اسلامی مواجه شده است . کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن دربیانیه ای اظهارات تازه وزیر کشور انگلیس را به شدت محکوم کرد.

بررسی فعالیت شوراهای اسلامی شریعت در انگلستان و ولز به منظور منطبق بودن آنها باقوانین موجود در بریتانیا و
بررسی مفاد درسی مدارس تکمیلی مسلمانان باهدف حفاظت از کودکان دربرابر خطر افراط گرایان،از جمله مواردی است که وزیرکشور دربیانیه انتخاباتی حزبش مطرح کرده است .

کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن با ابراز نگرانی از این موارد اعلام کرده آنان قصد محدود کردن حقوق اساسی مسلمانان بریتانیا را دارند و اضافه شدن این پیشنهادها به مجموعه قوانین ضدتروریسم در انگلیس عمدتا مسلمانان را هدف قرار می دهد و آنها را بالقوه تهدید امنیتی برای جامعه بریتانیا تلقی خواهد کرد .

مسعود شجره دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن نیز گفته ما حملات بی امان حزب محافظه کار به ارزشهای اسلامی را محکوم می کنیم و فریب ادعاهای وزیر کشور انگلیس را به بهانه مبارزه با افراط گرایی نخواهیم خورد.

وی طرح ترزا را توهین به ارزشهای مبتنی بر مدارا و برابری دانسته و گفته این پیشنهادات مجموعه ای از سخنان بی شرمانه ناشی از نفرت وتعصب است که به طور فزاینده ای درحال تبدیل شدن به یک امر عادی در بریتانیا است.

وزیرکشور انگلیس پیشتر نیز قوانینی را به منظور مبارزه با تروریسم وافراط گرایی در این کشور به اجرا گذاشته که همگی با اعتراض مسلمانان روبرو شده است. 
مسلمانان انگلیس معتقدند مجموعه این قوانین ، جز تشدید فضای اسلام هراسی در غرب ، حاصلی نخواهد داشت.
گروهی از مسلمانان انگلیس اخیرا ترزا می را نماد اسلام هراسی درانگلیس معرفی کرده بودند.
 
https://taghribnews.com/vdcds90fsyt0jk6.2a2y.html
مرجع : کمسیون حقوق بشر اسلامی لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی