تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۳
کد مطلب : 203641
آیت الله نوری همدانی در اجتماع علمای جمهوری آذربایجان:

علمای اسلام به فکر تقریب مذاهب و کنار گذاشتن اختلافات باشند

آیت الله نوری همدانی در اجتماع علما و روحانیان جمهوری آذربایجان از این که امت اسلام گرفتار اختلافات داخلی شده ابراز تاسف و تاکیدکرد که علما و اندیشمندان اسلامی باید با کنارگذاشتن اختلافات به فکر تقریب مذاهب و منسجم کردن مسلمانان جهان باشند.
علمای اسلام به فکر تقریب مذاهب و کنار گذاشتن اختلافات باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از رسا، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز گذشته در دومین روز سفر به جمهوری آذربایجان، با حضور در مسجد تازه پیر باکو ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با علما و روحانیان آذربایجان دیدار کرد.
 
این مرجع تقلید در این دیدار با استناد به روایاتی به تبیین وظایف مهم و خطیر و حساس علما در زمان حاضر پرداخت و گفت: طبق آیات و روایاتی که داریم مهم ترین وظیفه علما شناخت زمان و حوادث آن است.
 
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که سه اصل مهم علم، اخلاص و عمل باید سرلوحه کار علما باشد، ابراز داشت: یکی از اصول مهم دیگر که باید علما در زمان کنونی به آن توجه کنند مساله جهاد است.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود جهان اسلام را از هر زمان دیگری نیازمند تر به وحدت و همدلی دانست و خاطرنشان کرد: در مقطعی که دشمنان قسم خورده اسلام تمام ابزارهای خود را برای تفرقه و اختلاف افکنی در بین مسلمانان به کار بسته اند، علما و اندیشمندان اسلامی با هر عقیده و آیینی که هستند باید به فکر تقریب مذاهب و و کنار گذاشتن اختلافات باشند؛ چراکه امت اسلام به شدت از اختلافات به شدت رنج می برد.
 
آیت الله نوری همدانی افزود: وظیفه دیگر علمای اسلام، این است که مسلمانان جهان را به همدلی و اخوت دعوت کنند و آنان را نسبت به نقشه هایی که مستکبران جهانی در سر دارند هوشیار کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشتراکات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و مردم این کشور را بسیار زیاد دانست و رابطه و نزدیکی فرهنگی را فرصتی مناسب برای توسعه ارتباطات دو کشور ارزیابی کرد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdos0xfyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی