تاریخ انتشار۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 243241

لغو محدودیت رفت و آمد در کشمیر

تنا
محدودیت رفت و آمد در کشمیر که از 19 تیر ماه گذشته و در پی کشته شدن ' برهان مظفر وانی ' فرمانده حزب المجاهدین آغاز شده بود از امروز دوشنبه، در بسیاری از مناطق این ایالت لغو شد.
لغو محدودیت رفت و آمد در کشمیر
نیروهای امنیتی و پلیس هند با آغاز خشونت ها و ناآرامی ها از 19 تیرماه گذشته درکشمیر با اعزام بیش از چهار هزار نیروی کمکی اقدام به برقراری منع عبور و مرور در بخش های زیادی از این ایالت کردند.به گزارش ایرنا،براساس گزارش های رسمی،براثر درگیری پلیس و نیروهای امنیتی با معترضان در 53 روز گذشته 73 نفر کشته و هفت هزار نفر دیگر مجروح شدند.
سخنگوی پلیس ایالت جامو و کشمیر گفت که محدودیت رفت و آمد در کشمیر فقط در منطقه 'پولواما' و مناطق 'ام ار گنج ' و 'نواتا' در سرینگر برقرار است .
به گفته این مقام پلیس ، وضعیت کشمیر در روز گذشته در بسیاری از مناطق آرام بود و تنها اعتراض های کمی در مناطق جنوب کشمیر شامل 'انانتاگ' و 'شوپیان' رخ داد.
نیروهای امنیتی و پلیس کشمیر روز گذشته و امروز به عملیات بازداشت رهبران جدایی طلب و حامیان آنها ادامه دادند.
وزیر کشور هند پیش از این اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی به جای درگیری با معترضان در خیابان ها ،عوامل اصلی ناآرامی ها و حامیان انها را دستگیر کنند.
مقامات امنیتی روز گذشته اعلام کردند که عملیات دستگیری 400 نفر از رهبران جدایی طلب و حامیان آنها را برای برقراری آرامش در کشمیر آغاز شده است .
به گفته مقامات محلی از روز گذشته تاکنون تعداد زیادی از رهبران جدایی طلب و حامیان آنها درعملیات نیروهای امنیتی و پلیس بازداشت شده اند.
پلیس همچنین 'اشرف سهری' معاون سید علی شاه گیلانی را در سرینگر بازداشت و درحصر خانگی قرار داد.
نیروهای امنیتی همچنین روز شنبه 'میر واعظ عمر فاروق' یکی دیگر از رهبران حزب حریت را دستگیر کرد.وی از سال 1990 میلادی تاکنون بازداشت نشده بود.
مردم کشمیر درچند روز گذشته به دنبال کمبود مواد غذایی و دارو که براثر تعطیلی مراکز خرید و فروشگاههای بوجود آمده بود، اقدام به توزیع مواد غذایی به افراد نیازمند در روستاها کردند.
'عبدل غفار بندی' یکی از افراد محلی در روستای 'زاچلدارا' گفت: با طولانی شدن حکومت نظامی، تامین مواد خوراکی ضروری برای مردم محلی بسیار سخت شده است.
وی افزود: با مشارکت داوطلبانه مردم بخشی از مشکل افراد نیازمند رفع شده است .
در منطقه 'انانتاگ' که شاهد بیشترین درگیری ها پس از قتل ' برهان مظفر وانی' فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین بوده ،جوانان کشمیری اقدام به توزیع دارو در بین 7 هزار نفر ، اهدای 124 واحد خون و مداوی 450 نفر از معترضان کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcdos0xfyt0ox6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی