تاریخ انتشار۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 254942

دبیرکل سازمان ملل به فساد مالی متهم شد

در شرایطی که گفته می شود «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده کره جنوبی آماده می کند، یک نشریه کره ای او را به فساد مالی متهم کرد.
دبیرکل سازمان ملل به فساد مالی متهم شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اتهام به «بان کی مون» را یک نشریه محلی به نام «سیسا» در کره جنوبی مطرح کرده و آورده است که وی از بازرگانی به نام «پارک یون چا» مبلغ ۲۳۰ هزار دلار دریافت کرده است.
 
این اتهام در شرایطی مطرح می شود که نام این بازرگان در پرونده مرتبط با فساد مالی در دوره ریاست جمهوری «روه موه هیون» (رئیس جمهور وقت و فقید کره در سال ۲۰۰۰ میلادی) مطرح شد.
 
«بان کی مون» در واکنش به این اتهام، بی درنگ انتشار چنین مطلبی را در نشریه مزبور مورد انتقاد قرار داد و با تکذیب آن از مسئولان این نشریه خواست تا رسما عذرخواهی کرده و مطلب فوق را حذف کنند.
 
این درحالی است که به دنبال انتشار این مطلب در نشریه «سیسا»، نامه نگاری ها و ارتباطات تلفنی با « لی این کیون » بازرس ارشد وقت دادستانی کل کره جنوبی آغاز شده و بسیاری از او خواسته اند تا به علت آنکه در آن زمان مسئول رسیدگی به پرونده مذکور بوده است، در این باره روشنگری کند.
 
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز (یکشنبه) گزارش داد که بازرس سابق تصریح کرده است هیچ اطلاعی درباره فساد مالی دبیر کل فعلی سازمان ملل در ارتباط با آن پرونده ندارد و چیزی در این باره نشنیده است.
 
با این وجود، نشریه سیسا تاکید کرده که بازرگان کره ای شخصا اعتراف کرده است که در سال ۲۰۰۵ میلادی در منطقه «هانام دونگ» چکی را به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به «بان کی مون»(وزیر خارجه وقت کره جنوبی) تسلیم کرده است.
 
بنا به گزارش این نشریه، بازرگان کره ای تصریح کرده است که ۳۰ هزار دلار دیگر را از طریق صاحب یک رستوران در سال ۲۰۰۷ میلادی به «بان» داده است و پس از آن وی به دبیرکلی سازمان ملل رسیده است.
 
https://taghribnews.com/vdcdoo0xxyt0kn6.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی