تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 30984
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس شورای پاپی گفت و گوی میان ادیان:

دنیای امروز از سکولاریسم و مادی گرایی خسته شده و به مذاهب و ادیان تمایل پیدا کرده است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، پنجشنبه، در دیدار کاردینال ژان‌لویی توران، رییس شورای پاپی گفت‌وگوی میان ادیان، اظهار داشت: ما معتقدیم هر چه این دیدارها بیشتر شود، سبب پیشرفت ادیان و مذاهب خواهد شد.
دنیای امروز از سکولاریسم و مادی گرایی خسته شده و به مذاهب و ادیان تمایل پیدا کرده است
خبرگزاری تقریب (تنا):

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همیشه دور از هم نشستن و فکر کردن ممکن است، سبب بدبینی شود، اما نزدیک شدن به یکدیگر باعث خوش‌بینی می‌شود. 

مکارم شیرازی در ادامه از موضع شورای پاپی نسبت به مسئله قرآن سوزی تقدیر کرده و گفت: موضعی که شورای پاپی از آتش‌زدن قرآن در آمریکا از سوی یک فرد افراطی صورت گرفت، جای تقدیر دارد. 

این استاد حوزه علمیه قم سخنان خود را اینگونه پی گرفت: دنیا امروز از نظر مرزهای سیاسی، اقوام و زبان‌ها جدایی‌های زیادی دارد و آنچه می‌تواند در میان آنان وحدت ایجاد کند، مذاهب است که تابع مرز و زبان خاصی نیست. 

وی تصریح کرد: وقتی قانون اساسی ایران تنظیم می‌شد، من در گروه ادیان و مذاهب بودم و نمایندگان مسیحی، زرتشتی حضور داشتند که قانون اساسی را بر اساس آزادی ادیان نوشتیم. 

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به موج اسلام‌ستیزی در غرب، اظهار داشت: عمل یک عده قلیل از وهابی‌های افراطی منشا آن است که آبروی اسلام را در دنیا می‌برند.  وی افزود: این گروه افراطی به صلح جهانی لطمه می‌زنند؛ بنابراین نباید تفکر یک اقلیت افراطی سبب اسلام‌ستیزی شود. 

این نویسنده و پژوهشگر پر سابقه عرصه های دینی و مذهبی گفت: دنیای امروز از سکولاریسم و مادی‌گرایی خسته شده  و به مذاهب و ادیان تمایل پیدا کرده است. بر این اساس ما باید از این فرصت و از مسایل مشترک بین ادیان استفاده و آنها را در دنیا تبلیغ کنیم. 

مکارم‌شیرازی خطاب به رییس شورای پاپی گفت‌وگوی میان ادیان یادآور تاکید کرد: مشترکات و طرز فکری که شما دارید می‌تواند پایه‌ای برای تفاهم در گفت و گوی ادیان باشد و ما انتظار داریم که شما و شاگردانتان در غرب پیام ما را برسانید که کار یک اقلیت افراطی بنام وهابیت را به حساب همه مسلمانان نگذارید. 

وی ادامه داد: اسلام به صراحت مردم دنیا را به صلح و دوستی و محبت دعوت می‌کند، اما بعضی از سیاستمداران بی میل نیستند که بین مذاهب اختلاف بیندازند و به هدف خود برسند. 

این مرجع تقلید اظهار داشت: کار سیاستمداران به جایی رسیده است که اگر یک مناره مسجد در سویس ساخته شود به پارلمان می‌برند و تصویب می‌کنند که ساخته نشود و یا یک زن در بعضی از کشورهای اروپایی حجاب داشته باشد، او را متهم می‌کنند. 

وی با اشاره به دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: در قم دانشگاه ادیان و مذاهب داریم که در کرسی مسیحیت آن استاد مسیحی و در کرسی زرتشتی یک استاد زرتشتی تدريس مي‌كند، این امر نشان می‌دهد که حوزه علمیه قم علاقه‌مند به تفاهم با ادیان می‌باشد. 

آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار امیدواری کرد که در مرکز کاتولیک های جهان، اساتیدي از مسلمانان جهت تدریس و آشناسازی واتیکان با مباحث اسلامی مشغول به کار شوند.
https://taghribnews.com/vdcdon0s.yt0zj6a22y.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی