تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 248741
یک مقام آموزشی کویت:

سفارت آمریکا در تألیف کتب دینی کشورهای عرب نقش دارد

مسؤول تألیف و تدوین کتابهای تربیت دینی و علوم اسلامی" در وزارت آموزش و پرورش کویت، از نقش مؤثر سفارت آمریکا در زمینه تعیین خط مشی و موضوعات کتابهای درسی دینی در بسیاری از کشورهای عرب پرده برداشت
سفارت آمریکا در تألیف کتب دینی کشورهای عرب نقش دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "جاسم المسباح" در گفت و گو با روزنامه "الرای" کویت، نسبت به نفوذ خطر استعمار نوین و جهانگرایی غرب هشدار داد و گفت: در تألیف کتابهای درسی سعی شده نسبت به آگاه کردن دانش آموزان از پیامدهای تکفیر و دامهای تدارک شده از سوی گروهکهای تروریستی و تاثیر سخنرانی های کج اندیش بر افراد و جامعه مطالب قابل توجهی بگنجانیم.

وی افزود:بسیاری از کشورهای عربی با امضای توافقنامه هایی با کارشناسان سفارتخانه های آمریکا، قیمومیت و مشارکت آنان را در تألیف کتابهای تربیت دینی را پذیرفته اند و بدیهی است این افراد دارای تفکر لیبرال، لائیک و مخالف اسلام هستند.

المسباح خاطر نشان کرد: دوره های کوتاه مدت با همکاری مرکز گسترش اعتدال و میانه روی وزارت اوقاف (مرکز تعزیز الوسطیه) برای معلمان تربیت دینی در کویت برگزار می کنیم، کلاسهایی نیز در مورد تفاوت جهاد و عملیات انتحاری، حقوق بشر، حقوق زن، نحوه برخورد با افراد غیر مسلمان، اهمیت اعتدال در اسلام و خطرهای تکفیر برگزار کرده ایم.

وی افزود: به رغم کنترل کتابهای درسی در مدارس خارجی، بسیاری از معلمان این مدارس آمریکایی و انگلیسی مطالب غیر اسلامی به دانش آموزان القاء می کنند و در کتابهای درس تاریخ و دینی مطالب انحرافی و غیر اسلامی گنجانده شده است .

این مقام تربیتی کویت، حذف آیات جهاد فی سبیل الله و دیگر آیات قرآنی درباره سرنوشت برخی اقوام از کتابهای درسی کویت را تکذیب و تأکید کرد که همه این آیه ها کماکان در کتب درسی وجود دارد، ولی سعی شده به طور صحیح تفسیر شوند.

المسباح نسبت به تهاجم فرهنگی و نفوذ اندیشه های جهانی شدن هشدار داد و گفت: تلاش قدرتهای بزرگ برای تحمیل دیدگاههای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی افزایش یافته و حضور استعمارگران با شیوه و لباس جدید بر کسی پوشیده نمانده است و کسانی که این حقیقت را قبول ندارند، غافلند.
https://taghribnews.com/vdcdoj0xfyt0o56.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی