تاریخ انتشار۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 292896
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

​اربعین نمایش قدرت مسلمین است/ استکبار به دنبال برنامه ریزی سناریوهای مختلفی در کشورهای اسلامی است

نماز وحدت آفرین عبادی سیاسی جمعه در شهرستان های مختلف کردنشین آذربایجان غربی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
​اربعین نمایش قدرت مسلمین است/ استکبار به دنبال برنامه ریزی سناریوهای مختلفی در کشورهای اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، مردم اهل سنت استان با حضور در میعادگاه های نماز جمعه به برپایی این آیین عبادی سیاسی پرداختند و در آن ائمه جمعه اهل سنت استان ایستادگی در برابر ظلم و جور و نمایش وحدت را از مهم ترین پیام راهپیمایی اربعین حسینی و هوشیاری و دشمن شناسی را تنها راهکار مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان عنوان کردند.
امام حسین(ع) متعلق به شیعه و یا سنی نیست
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: امام حسین متعلق به شیعه و یا سنی نیست بلکه امام و پیشوای همه مسلمانان است.
ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: شیعه و سنی در مراسم اربعین اتحاد خویش را به نمایش گذاشتند تا بار دیگر دشمنان خویش را خوار و زبون سازند.
وی افزود: مسلمانان درس خودباوری و دینداری را از اینکه کربلایی می شوند می آموزند.
مسلمانان باید از امام حسین (ع) درس ایستادگی در برابر ظلم و جور را بیاموزند
امام جمعه پیرانشهر گفت: مسلمانان باید از امام حسین (ع) درس عزت، شجاعت، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و جور را بیاموزند.
ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یزید در همه زمان ها وجود دارد و ما که پیرو امام حسین(ع) هستیم و در راه او قدم برمی داریم در برابر استعمارگران تسلیم نخواهیم شد و راه امام حسین(ع) را ترک نخواهیم کرد که دین اسلام نیز این را از ما می خواهد.
وی افزود: راه پیروزی همان راه امام حسین (ع) است، مسلمانان هرگز تسلیم نخواهند شد و این حضور میلیونی مسلمانان نشان از عشق و علاقه به امام حسین است.
امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه راه امام حسین (ع) باید ادامه داشته باشد، اضافه کرد: راهپیمایی مسلمانان برای شرکت در مراسم اربعین اتحاد شیعه و سنی را به نمایش گذاشت و برای استکبار هم این پیام را داشت که از سلطه گری دست بردارند و بدانند که ما هرگز تسلیم آنها نخواهیم شد و سلطه آنها را نخواهیم پذیرفت.
راهپیمایی اربعین حسینی نماد وحدت است
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: راهپیمایی اربعین حسینی نماد وحدت، اتحاد و یکدلی شیعه و سنی و پشتیبانی از قانون و دستور الهی است که هر سال بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی نماد وحدت، اتحاد و یکدلی امت اسلامی و پشتیبانی از قانون و دستور الهی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود فضیلت نماز جمعه را تشریح کرد و افزود: نماز جمعه عامل وحدت، برادری و از شئونات حاکمیت دینی است که همواره مورد توجه و تاکید پیامبران و ائمه اطهار (ع) بوده است.
دشمن شناسی تنها راهکار مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است
امام جمعه بوکان با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی گفت: هوشیاری و دشمن شناسی تنها راهکار مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.
 ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مردم ایران دشمن شناس بوده و در مواقع حساس اجازه سوء استفاده دشمن را نمی دهند و کوچکترین تحرکات آنها را در نطفه خفه می کنند.
وی افزود: دشمن ‌شناسی موضوعی بسیار مهم است تا بتوان از این دریچه دسیسه‌ های دشمن را شناخت و آنها را خنثی کرد.
خلیفه زاده در ادامه تصریح کرد: مدارس علوم دینی باید درس احکام دهند تا دانش آموختگان مسیر درست را انتخاب کنند.
وی همچنین اضافه کرد: پیاده روی اربعین مایه مودت و اخوت بین مسلمین است.
قرآن و سنت جزء محورهای وحدت بخش بین مسلمانان است
امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: اهل سنت ارادت ویژه ای به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) دارند و قرآن و سنت جزء محورهای وحدت بخش بین مسلمانان است .
ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: پیاده روی و اجتماع مسلمانان در اربعین نشان از اظهار ارادت و محبت مسلمانان اعم از شیعه و سنی به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) بعد از هزاران سال است.
وی افزود: امام حسین (ع) نوه پیامبر و از جوانان بهشتی است و دارای مقام و جایگاه بلندی در درگاه الهی است.
هدف نظام استکبار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است
امام جمعه اهل سنت نقده با بیان اینکه نظام استکبار به دنبال برنامه ریزی سناریوهای مختلفی در کشورهای اسلامی است، گفت: هدف نظام استکبار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است و در این راستا سناریوهای مختلفی را برنامه ریزی می کنند.
ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسلمانان شیعه و سنی هوشیار هستند و این مسائل تاثیری در آنها نخواهد گذاشت.
وی افزود: شیطنت های نظام استکبار و آمریکا به ویژه صهیونیسم از قبیل استعفای حریری در عربستان و اظهارات واهی سران این کشور در خصوص ایران اسلامی سناریوهایی هستند که بعد از افول داعش و تکفیری ها در منطقه برنامه ریزی می شوند.
سرخابی با اشاره به جنگ یمنی ها با ائتلاف اعراب اضافه کرد: جنایات دشمنان دین اسلام در یمن روز به روز بیشتر می شود و آنها مجبور هستند از کشور و مردم خود دفاع کنند.
امام جمعه اهل سنت نقده در ادامه سخنان خود گفت: اربعین نمایش قدرت مسلمین است و استمرار راه امام حسین(ع) را نشان می دهد.
سرخابی اظهار داشت: در مراسم اربعین همه مسلمانان از همه مذاهب شرکت داشتند و این نشانگر این است که مردم نسبت به اقدامات امام حسین(ع) اعم از امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با ظالم و ستیز با ظالم استمرار دارند.
متهم اصلی نسل کشی مسلمانان یمن، آل سعود است
امام جمعه مهاباد گفت: متهم اصلی نسل کشی مسلمانان یمن، آل سعود است.
ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: سازمان ملل و متحدان استکبار جهانی با چشم بستن به محاصره این کشور زمینه این نسل کشی را هموار کرده اند.
وی افزود: دشمنان اسلام روزانه به کشتار مردمان بی دفاع مسلمان در جای جای جهان می پردازند اما مدعیان حقوق بشر اهمیتی به آن نمی دهند و با سکوت خود لکه ننگ بر پیشانی ادعاهای حقوق بشری خود حک می کنند.
امام جمعه مهاباد اضافه کرد: اتهام ایرانی بودن موشک شلیک شده به ریاض عربستان، جریان سازی ها و فرافکنی مقام های سعودی برای انحراف افکار عمومی نسبت به قحطی به وجود آمده در یمن است.
سهرابی با بیان اینکه نظام اسلامی نظامی آسمانی است و بنیانگذار آن خداوند تبارک و تعالی است، تصریح کرد: تمسک به آداب اسلامی و نظم آن در همه شئونات زندگی سعادت آفرین است و تصور نمی شود هیچ نظامی مقبول تر و مترقی تر از اسلام و نظام اسلامی در همه ابعادش باشد.
https://taghribnews.com/vdcdnx0x9yt0nj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی