تاریخ انتشار۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 229797
روسیه:

تلاش مسكو برای اعتماد سازی بین كشورهای عربی و ایران ادامه دارد

وزیرامورخارجه روسیه: جایگاه تهران و ریاض در خاورمیانه بسیار مهم است و باتوجه به این واقعیت، مسكو برای اعتماد سازی بین ایران و كشورهای عربی تلاش می كند.
تلاش مسكو برای اعتماد سازی بین كشورهای عربی و ایران ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، لاوروف در مصاحبه با روزنامه سوئدی «داگنز نایتز» گفت: همواره در همكاری با شركای منطقه ای خود اعم از ایران و عربستان سعودی بر لزوم برقراری گفت وگوهای اعتمادآفرین تاكید كرده ایم.
 
وی افزود: تلاش می كنیم ایران و كشورهای عربی در منطقه خلیج فارس سازو كار تحكیم اعتماد بین خود ایجاد كرده و گام به گام در این مسیر حركت كنند كه این تلاش ها هر چند با دشواری ولی در حال پیشرفت است.
 
لاوروف گفت: به نتیجه رسیدن این تلاش ها برای روسیه اهمیت دارد، زیرا ایران و عربستان به عنوان دو كشور مقابل هم در منطقه شناخته شده اند.
 
وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهار كرد: بر این باوریم كه نه تنها مسائل مشخصی در رابطه با بحران ها را باید حل كنیم، بلكه ضرورت كمك به كشورهای عربی و دیگر كشورهای اسلامی برای رسیدن به یك توافق وجود دارد تا علیه یكدیگر اعلام جنگ نكنند.
 
وی در باره بحران سوریه و نقش ایران و عربستان در مذاكرات سوری سوری نیز گفت: نقش این گروه بی نظیر است، زیرا بازیگران خارجی اصلی ازجمله ایران و عربستان را گردآورده و در قالب آن پشت یك میز برای مذاكره می نشینند.مسكو هم در مساله سوریه شفاف عمل می كند و توافق برای تشكیل گروه حامیان بین المللی این كشور را هم بسیار ارزشمند می دانیم.
 
عربستان سعودی همراه آمریكا و چند كشور غربی عربی دیگر از پشتیبانان مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی تكفیری در عملیات پنج ساله ضد سوری است كه با هدف سرنگونی دولت سوریه شكل گرفت و به ویرانی این كشور، كشته شدن بیش از 300 هزارتن و آوارگی میلیون ها نفر منجر شد كه پست از شكست در اجرای این سناریو، از اسفند ماه گذشته در سوریه آتش بس برقرار شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdnn0x5yt0x56.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی