تاریخ انتشار۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 259497
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

جمهوری اسلامی ایران تنها حامی فلسطین بوده و هست

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست تخصصی "انقلاب اسلامی، برآیند چهار دهه حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی" تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها حامی فلسطین است و مردم و مسئولان ایرانی در همه سطوح همواره بر حقانیت مسأله فلسطین تأکید می کنند.
جمهوری اسلامی ایران تنها حامی فلسطین بوده و هست
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، نشست تخصصی "انقلاب اسلامی، برآیند چهار دهه حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی" صبح چهارشنبه 20 بهمن 95 با حضور دکتر حمیدرضا دهقانی پوده، رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، دکتر خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران و دکتر ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در محل دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.
 
دکتر "خالد قدومی" در سخنانی با تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به بررسی پیشینه تاریخی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس پرداخت و گفت: این تصمیم ابتدا در زمان ریاست جمهوری ریگان اتخاذ شد و در سال 1990 و زمان ریاست جمهوری کلینتون بار دیگر مطرح شد و با یک وقفه 5 ساله در سال 1995 توسط کنگره آمریکا به تصویب رسید. اما تا امروز به دلیل وجود قطعنامه های شورای امنیت درباره ممنوعیت انتقال سفارت ها به قدس، هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا توانایی این کار را نداشته اند.
 
وی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن ترامپ نیز این سناریو تکرار شد، خاطرنشان کرد: اگرچه ترامپ در ابتدا لحن تندی در پیش گرفت اما این لحن تند کاهش یافت و اکنون خبری از اجرای این تصمیم نیست.
 
قدومی تأکید کرد: دشمنی آمریکا با ملت فلسطین از دهها سال پیش تا کنون ادامه دارد و آمریکا همیشه جانب صهیونیست ها را گرفته و از آنان حمایت کرده است. حقیقت این است که دولت آمریکا از ضعف جهان عرب و اسلام و همچنین از مسائل داخلی کشورهای اسلامی و دور شدن آنها از مسأله فلسطین سوء استفاده می کند.
 
وی در زمینه پروژه جدید رژیم صهیونیستی برای سرقت زمین های فلسطینیان نیز گفت: تصویب این پروژه در پارلمان رژیم صهیونیستی از منظر سیاسی و بین المللی از یک سو سیلی بر چهره جامعه بین المللی و از سوی دیگر موجب ترغیب رژیم صهیونیستی بر ادامه جنایاتش در قدس است.
 
نماینده جنبش حماس در تهران، در ادامه خاطرنشان کرد: پیام فلسطینیان به آمریکا و رژیم صهیونیستی در صورت انجام این تصمیم آن است که: اولاً آمریکا باید این را نصب العین خود قرار دهد که مسأله قدس برای 1/5 میلیارد مسلمان جهان بسیار حساس است و به عقاید آنها ارتباط دارد. ثانیاً قدس همواره خط قرمزی است که درون وجدان های بیدار مسلمانان وجود دارد و هدف از انتفاضه های ملت فلسطین نجات قدس است. ثالثا، اگر دولت جدید آمریکا جانب رژیم صهیونیستی را بگیرد، باید بداند که 1/5 میلیارد مسلمان در برابر او ایستاده اند.
 
وی در پایان سخنان خود خطاب به جامعه بین المللی نیز گفت: اگر این تندروی ها و افراط گرایی ها در جهان تسری پیدا کند، بی ثباتی کل جهان را فرا خواهد گرفت. لذا افرادی که می توانند، باید جلوی این اتفاق را بگیرند. ملت فلسطین ملت مقاومی است و همچنان مقاوم خواهد بود. تاریخ نیز این مسأله را ثبت خواهد کرد که چه کسانی در کنار این ملت بودند و چه کسانی در مقابلش ایستادند.
 
نام امام خمینی(ره) از موضوع فلسطین جداشدنی نیست
در ادامه این نشست، دکتر "حمیدرضا دهقانی"، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه مستصعفان جهان، تأکید کرد: به هیچ وجه نمی توان نام امام خمینی (ره) را از موضوع فلسطین و انقلاب اسلامی جدا کرد.
 
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی شاهد سیر نزولی جنایات رژیم صهیونیستی و پیروزی های مقاومت لبنان و فلسطین در جنگ های این رژیم علیه ملت های لبنان و فلسطین و غزه بوده ایم که این از برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است.
 
دهقانی با اشاره به اختلافات درونی و درگیری های مذهبی که در چند سال اخیر در میان این ملت ها رخ داده است، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در سال های اخیر به دلیل همین اختلافات، مدتی آسوده خاطر شده و از این فرصت ها سوء استفاده می کند. زیرا درگیری های مذهبی و همچنین همسویی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی از فرصت هایی است که این رژیم از آن بهره می برد.
 
وی به گزارش مرکز امنیت ملی اسرائیل اشاره کرد و گفت: در این گزارش آمده است که توافق هسته ای ایران یک چالش بزرگ برای اسرائیل است و نتانیاهو نیز از این مسأله خشنود است که بتواند با همراهی دولت جدید آمریکا، توافق هسته ای را لغو کند.
 
دهقانی افزود: از دیگر چالش های اسرائیل همکاری ایران و روسیه در مسأله سوریه است که عقیده دارند ایران و حزب الله لبنان در این مسیر تقویت شده اند.
 
وی ادامه داد: تحولات خاورمیانه در چند سال اخیر به سود رژیم صهیونیستی بوده است اما در بُعد جهانی به دلیل رفع انحصار از رسانه های صهیونیستی و امکان انعکاس جنایت های این رژیم در سطح جهان، شاهد نوعی بیداری در جامعه بین المللی هستیم.
 
 رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، در خصوص موضع ایران نسبت به انتقال سفارت آمریکا به قدس تأکید کرد: این اقدام بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت است و حتی شهرک سازی رژیم صهیونیستی نیز جنایت جنگی شمرده می شود. جمهوری اسلامی ایران نیز قویاً این اقدامات را رد می کند و همچنان رژیم صهیونیستی را اشغالگر می داند.
 
جمهوری اسلامی ایران تنها حامی فلسطین بوده و هست
دکتر "ناصر ابوشریف"، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نیز در سخنانی اظهار داشت: با توجه به گزارش مرکز امنیت ملی رژیم صهیونیستی، ایران اولین خطر استراتژیک برای این رژیم است و با اینکه 38 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد اما همچنین این خطر استراتژیک وجود دارد.
 
وی افزود: در ابتدای انقلاب، امام خمینی (ره) رژیم صهیونیستی را دشمن اصغر نامیدند. اما با وجود اینکه این رژیم دشمن امت اسلامی است اما اکثر کشورهای اسلامی برای رابطه با آن تلاش می کنند.
 
ابوشریف در خصوص آثار انقلاب اسلامی بر مسأله فلسطین نیز خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی وجه اسلام گرایی را به ملت فلسطین بازگرداند و با توجه به اینکه نام مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان در قرآن کریم آمده است، این مسأله را احیا کرد و به جایگاه اصلی خود بازگرداند. انقلاب اسلامی همچنین باعث شکل گیری جنبش های مقاومت در فلسطین شد و الگویی برای ملت های مستضعف جهان از جمله ملت فلسطین برای مقاومت و انتفاضه بود. جنبش های مقاومت در منطقه نیز با تأثیر از انقلاب اسلامی، دستاوردهای بسیاری به دست آوردند.
 
وی معیار سنجش کشورها و ملت ها را میزان حمایت آنها از ملت فلسطین عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی معیار اصلی برای تشخیص سره یا ناسره بودن کشورها و ملت ها، حمایت آنها از مسأله فلسطین است.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که از فلسطین حمایت می کند و تمام مردم ایران در همه سطوح بر حقانیت فلسطین تأکید دارند و همواره در کنار ملت فلسطین هستند. و تا زمانی که انقلاب اسلامی ایران پابرجاست، این موضع هم ادامه خواهد داشت.
 
تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
https://taghribnews.com/vdcdnn0x5yt0ko6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی