تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۷:۳۷
کد مطلب : 199692

سیاست های جنگی بریتانیا جان شهروندان این کشور را به خطر انداخته است

تنا-لندن
گروههای مخالف دولت کامرون و سازمان های ضد جنگ بریتانیا معتقدند امنیت مردم بریتانیا صرفا به سبب سیاستهای نظامی دولت این کشور به خطر افتاده است.
سیاست های جنگی بریتانیا جان شهروندان این کشور را به خطر انداخته است

دولت محافظه کار بریتانیا به دنبال ادامه سیاست های سنتی خود در خاور میانه وکمک به آمریکا برای تسلط بر کشورهای اسلامی است.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ،دولت دیوید کامرون اعلام کرده است که برنامه حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در لیبی را گسترش خواهد داد.

رسانه های انگلیس گزارش دادند که دولت این کشور در پاسخ به عملیات اخیر تروریستی در تونس علیه شهروندان بریتانیایی که طی آن حدود 30 نفر بریتانیایی کشته شدند قصد دارد مواضع داعش در لیبی را بمباران کند. این تصمیم از آن جهت گرفته شده است که گفته شده عامل این عملیات تروریستی، در لیبی آموزش دیده بود.

دولت بریتانیا مدعی است که تصمیم اش برای گسترش عملیات بمباران هوایی علیه مواضع داعش به خاطر دفاع از شهروندانش و کاهش ضریب خطر امنیتی علیه شهروندان بریتانیایی است .

این درحالی است که گروههای مخالف دولت دیوید کامرون وسازمان های ضد جنگ بریتانیا معتقدند که امنیت مردم بریتانیا صرفا به سبب سیاستهای نظامی دولت این کشور به خطر افتاده است.لذا ادامه سیاست های جنگی دولت محافظه کار نه تنها کمکی به امنیت مردم انگلیس نمی کند بلکه جان مردم را بیش از پیش به خطر می اندازد.

در همین ارتباط پایگاه اطلاع رسانی سازمان بزرگ "ائتلاف جنگ را متوقف کنید" در مقاله ای نوشته است که ،پس از حوادث 7 جولای 2005 در لندن که منجر به کشته شدن بیش از 50 شهروند انگلیسی شد سازمان القاعده اعلام کرد که این عملیات را به تلافی دخالت های انگلیس در عراق وافغانستان انجام داده است.
این مقاله در ادامه می افزاید آیا از آن پس برنامه های دولت انگلیس برای مبارزه با تروریسم توانسته است امنیت مردم این کشور را تامین کند یا بالعکس جان شهروندان را بیشتر به خطر انداخته است؟
نویسنده این مقاله معتقد است :سیاست های دولت بریتانیا در سوریه ومجهز ساختن شورشیان این کشور علیه دولت بشار اسد تنها موجب تقویت گروه های تروریستی و تولد جریان جدیدی به نام داعش شد.
تام چارلز در ادامه مقاله خود می نویسد:پس از عملیات قساوت آمیز اخیر تروریستی در تونس اینک دولت محافظه کار بریتانیا به دنبال سرمایه گذاری و موازنه سیاست خارجی در امتداد مسیر سنتی خود در کمک به آمریکا برای مداخله وتسلط بر جهان اسلام است.

وی می افزاید: تخریب جامعه عراق به همراه نقش بریتانیا در حمایت از اسراییل وعربستان سعودی همگی عناصر ونشانه های نقش بریتانیا در گسترش تروریسم وناامنی در سرتاسر منطقه است.
این فعال ضد جنگ در پایان مقاله خود آورده است :با وجود تهدیدات بسیار جدی علیه شهروندان بریتانیایی به نظر می رسد که هدف دولت محافظه کار از اعمال این سیاست ها ریختن نفت بر آتش است.آنها ممکن است نخواهند با این واقعیت مواجه شوند اما سیاست آنها در مورد جهان اسلام، شهروندان بریتانیایی را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.
 
https://taghribnews.com/vdcdnn0fxyt0n96.2a2y.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی