تاریخ انتشار۶ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 24549

گرایش موریتانی به صنعت مالی اسلامی برای جذب سرمایه گذاری خارجی

صنعت مالی اسلامی در موریتانی قدم در راه پیشرفت گذاشته است و با توجه به گسترش این صنعت در نقاط مختلف جهان ، اقتصاد دانان موریتانی به اهمیت صنعت مالی اسلامی در شرایط حاضر پی برده اند.
گرایش موریتانی به صنعت مالی اسلامی برای جذب سرمایه گذاری خارجی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)به نقل از روزنامه الاقتصادیة چاپ عربستان، موریتانی در های خود را به روی سرمایه گذاران خارجی گشوده است و فعالان اقتصادی خواستار ایجاد بانک های اسلامی بیشتری در این کشور شده اند تا بدین ترتیب سرمایه گذاران بیشتری که بانکداری اسلامی اعتماد بیشتری دارند به این کشور جذب شوند زیرا بانکداری اسلامی در سال های اخیر موفق شده است خود را سراسر جهان به اثبات برساند.

بیشتر تحلیل گران و فعالان اقتصادی موریتانی معتقدند که کشور شان نیاز مبرمی به بانک های اسلامی برای بهبود سرمایه گذاری و جذب نقدینگی دارد و آنان می گویند که بانک های اسلامی با افزایش ضریب امنیت چرخه اقتصادی و تشویق سرمایه گذران برای فعالیت در موریتانی می گردد بویژه اینکه موریتانی در گذشته از کمبود نقدینگی و اعتماد در تعامل با بانکداری سنتی رنج می برد.

کارشناسان بانک ملی موریتانی خواستار گشایش در های این کشور به روی بانکداری اسلامی و اعطای مجوز برای ایجاد بانک های اسلامی همانند سایر کشور های اسلامی و همچنین فراهم نمودن زمینه لازم برای جذب سرمایه گذاران اسلامی شدند.

در همین چهار چوب بخش مالی و اقتصادی موریتانی اقداماتی نیز با هدف نشر فرهنگ صنعت مالی اسلامی در این کشور انجام داده است و به بانک های خارجی اجازه داده است که اقدام به ارائه خدمات مالی اسلامی در بخش بانکداری این کشور کنند برای نمونه بانک (QNB) قطر اولین شعبه خود را در نواکشوتراه اندازی کرد و پیش بینی می شود این شعبه جدید مجموعه گسترده ایی از خدمات و تولیدات بانکداری برای مشتریان خود از شرکت ها و هیت های دولتی در موریتانی شامل سرمایه گذاری ، مدیریت سرمایه و تولیدات و خدمات بانکداری اسلامی ارائه کند.

از طرف دیگر بانک ملی موریتانی اخیرا سمیناری با عنوان" مؤسسات مالی اسلامی واقعیت ها و افق ها" با حضور "یوسف القرضاوی" برگزار کرد بطوریکه در این سمینار اشاره شد که بانک ملی موریتانی تلاش دارد که به یک بانک اسلامی تبدیل گردد.
https://taghribnews.com/vdcdnk0x.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی