تاریخ انتشار۱۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 55509

اقتصاد اسلامی ایده آل برای توسعه اقتصاد سبز

یک کارشناس بانکداری هند گفت: بانکداری اسلامی به دلیل استواری بر ارزش ها، نمونه مناسبی برای توسعه و تأمین مالی اقتصاد سبز(سازگار با محیط زیست) است.
اقتصاد اسلامی ایده آل برای توسعه اقتصاد سبز
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سیتار امان" مدیر هندی تبار "بانک دوحه" واقع در قطر در مراسم افتتاحیه همایش اقتصاد اسلامی که توسط انجمن اسلامی هندی های مقیم قطر با عنوان "به سوی اقتصاد جایگزین " برگزار شد، افزود: بانکداری اسلامی تنها یک سیستم مالی نیست بلکه بخشی از یک سیستم مبتی بر ارزش های اجتماعی است که به دنبال رفاه عمومی کل جامعه بشری است.

وی افزود: توسعه پایدار محیط زیست، توسعه منابع آبی، مقابله با گرم شدن کره زمین، تضمین مشارکت زنان، حمایت از بنگاههای کوچک همگی سازگار با محیط هستند و به وضوح مشخص است که بانکداری و اقتصاد اسلامی می تواند نقش محوری در این موضوعات داشته باشد.

سیتار امان با این حال اشاره کرد: که بانکداری اسلامی اکنون در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و با چالش های زیادی در آینده روبرو است و لازم است که جوانان و فعالان نوپای این صنعت با این چالش ها روبرو شوند و رهبری این نظام اقتصادی را در عرصه جهانی بر عهده بگیرند و آنرا به پیش ببرند.

وی افزود: بانکداری اسلامی در حال رشد است و اخیرا ژاپن اقدام به انتشار اوراق قرضه اسلامی "صکوک" کرده است و همچنین برخی از کشور ها نظیر ایتالیا، کانادا و اسپانیا به استفاده از خدمات بانکداری اسلامی علاقه نشان داده اند.

امان گفت: در بریتانیا یک بانک اسلامی کامل بنام بانک اسلامی بریتانیا فعال است که اقدام به ارائه خدمات و تولیدات بانکداری اسلامی می کند. وی یاد آور شد: هند نیز برای توسعه زیرساخت ها و پروژه های خود می تواند سرمایه های خارجی را به کشور جذب کند و بخشی از این سرمایه ها را می تواند از طریق بانکداری اسلامی جذب نماید.
https://taghribnews.com/vdcdnk0k.yt0kz6a22y.html
مرجع : economictimes
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی