تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 248390
علمای شیعه و سنی گلستان:

تکفیری ها با قرآن به جنگ قرآن آمده اند/اندیشه تکفیر مذهب خاصی نمی شناسد

شماری از علمای شیعه و سنی گلستان در همایش پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام که در گرگان برگزار شد، ابراز داشتند: تکفیری ها با استفاده ابزاری از قرآن به جنگ این کتاب الهی آمده اند و باید هوشیار بود.
تکفیری ها با قرآن به جنگ قرآن آمده اند/اندیشه تکفیر مذهب خاصی نمی شناسد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در دومین روز همایش پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام و در جریان نشست کارگاهی "جریان های تکفیری و پیامدهای آن در عصر حاضر" که در موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد؛ شماری از علمای شیعه و سنی به سوءاستفاده تکفیری ها از قرآن اشاره داشتند.

حجت الاسلام نور علی دیلم، رئیس اداره فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: آنچه امروز به عنوان تکفیر می شناسیم ساخته دشمنانی است که هدف آنها نابودی اسلام با سلاح اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم اتحاد و هوشیاری علمای بلاد اسلامی گفت: فتوای مقام معظم رهبری برای پرهیز از اهانت به نمادها و مقدسات اهل سنت یک نمونه کامل از هوشیاری و آگاهی لازم یک عالم است.

حجت الاسلام کوثری، معاون پژوهش موسسه دارالاعلام قم نیز گفت: اندیشه تکفیر مذهب خاصی نمی شناسد و هر که را که موافق خود نداند کافر می شمارد.

وی با ذکر نمونه های تاریخی از کتب وهابیت افزود: این جریان حتی علمای بزرگ اهل سنت مانند ابو حنیفه را نیز کافر می شمارد و از ابراز چنین عقیده های سست و بی بنیاد هیچ ابایی ندارند.

آخوند یعقوبی، امام جماعت اهل سنت قره تپه شهرستان بهشهر گفت: امروز تکفیری ها قرآن می خوانند و با قرآن با ما استدلال می کنند، لذا ما باید برای همه این ها از قرآن جواب داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی معاون امور بین الملل حوزه های علمیه نیز در سخنان خود به طرح اندیشه و مبانی تکفیر و وظایف علماء در مقابل آن پرداخت و خاطرنشان کرد: تکفیری ها با قرآن به جنگ قرآن آمده اند.
https://taghribnews.com/vdcdnj0xzyt0os6.2a2y.html
مرجع : irna
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی