تاریخ انتشار۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 298395
عضو شورای عالی مجمع تقریب در گفتگو با تقریب:

با تصمیم ترامپ در مورد قدس وحدت جهان اسلام بیشتر شد/فلسطین به مساله نخست دنیا تبدیل شده است

تنا - اختصاصی
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی ‌شاهرودی عضو شورای عالی مجمع تقریب، معتقد است ترامپ با تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس، علاوه بر آن که به سقوط اسراییل سرعت می بخشد، در چند روز گذشته فلسطین را به مساله نخست دنیا تبدیل کرده است.
با تصمیم ترامپ در مورد قدس وحدت جهان اسلام بیشتر شد/فلسطین به مساله نخست دنیا تبدیل شده است
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گفت و گو با خبرگزاری تقریب به آسیب شناسی تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور به قدس پرداخت و توضیح داد: به گفته مقام معظم رهبری شاید آمریکا بتواند در قدس سفارتخانه ایجادکند اما باید سفارت های خود در کشورهای اسلامی را به پادگان های نظامی منتقل کند. به طور طبیعی جهان اسلام و حتی پیروان ادیان دیگر همچون مسیحیت نیز این موضوع را قبول نمی کنند. آمریکا با این تصمیم به سقوط اسرائیل سرعت بخشید و مسلمانان را با یکدیگر متحد کرد.

وی با بیان این که ترامپ یا به دنبال حادثه آفرینی است و یا تصمیم به جوسازی دارد، گفت: رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد با دیوانگی به اهداف خود برسد در حالی که کاری که دیوانه می کند بیشتر به خود ضربه می زند تا دیگران. نتیجه این تصمیم به اتحاد جهان اسلام منجر و در کنار آن مساله فلسطین به مساله نخست دنیا تبدیل شد.

حسینی شاهرودی اضافه کرد: با این تصمیم نقاب از چهره کشورهای خائن برداشته شد. برای نمونه مسلمانان نسبت به اقدامات عربستان واکنش نشان نمی دادند اما اکنون به صورت صریح نسبت به این کشور موضع گیری می کنند. این مسائل برای جبهه مقاومت مثبت است و رئیس جمهور آمریکا با این تصمیم به آزادی فلسطین کمک کرده است که امید می رود آزادی قدس هرچه زودتر محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه در ارتباط با تاثیر انتقادهای جهانی روی تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام تصمیم این کشور برای انتقال سفارت آمریکا به قدس به سرعت عقب نشینی کرد و آن را 6 ماه به عقب انداخت. در 24 سال گذشته این تصمیم با تعویق انداختن 6 ماهه، به عقب می افتد. کشور آمریکا با اعلام تصمیم خود قصد ارزیابی بازخوردها را داشت که خوشبختانه جهان اسلام و تمام دنیا نسبت به آن واکنش نشان داد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مسلمانان و جبهه مقاومت از همیشه قوی تر هستند بنابراین ترامپ از روی عجز و نادانی این تصمیم را گرفت و بعید به نظر می رسد تحقق پیدا کند. به اجرا درآمدن این ادعا، پیامدهای سخت تری برای اسراییل و آمریکا دارد بنابراین آن را عملی نمی کنند.

حسینی شاهرودی در پایان با تاکید بر این مساله که با تصمیم ترامپ، وحدت جهان اسلام بیشتر شده است، گفت: وحدت به معنای قدرت است. هر اندازه اتحاد مسلمانان بیشتر باشد، قدرتمندتر می شوند. دشمنان نیز از قدرت کشورهای اسلامی می ترسند و مسلمانان با وحدت در مقابل آنها می ایستند و خوشبختانه این تصمیم وحدت امت اسلامی را بیشتر کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcdnj0xkyt0ns6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی