تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 201896

حیدرالعبادی ۱۱ عضو کابینه عراق را حذف کرد

نخست وزیر عراق در ادامه اصلاحات در دولت، دستور کاهش کابینه از سی و سه عضو به بیست و دو عضو را صادر کرد.
حیدرالعبادی ۱۱ عضو کابینه عراق را حذف کرد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) دفتر حیدرالعبادی در بیانیه ای اعلام کرد  نخست وزیر یازده پست وزارتی را درچارچوب طرح گسترده اصلاحات که هدف از آن به ویژه مبارزه با فساد مالی است حذف کرد.

این بیانیه اعلام کرد عبادی سمت های سه معاونت نخست وزیر و همچنین چهار وزارتخانه را حذف و چهار وزارتخانه را با وزارتخانه های دیگر اذعام کرد.

او وزارتخانه های حقوق بشر و همچنین سه سمت وزیر مشاور از جمله وزیر مشاور در امور حقوق بشر و وزیر مشاور در امور استانی و پارلمانی را حذف کرد.

عبادی همچنین وزارتخانه های علوم و فناوری را در وزارتخانه آموزش عالی ، وزارتخانه محیط زیست را در وزارت بهداشت، وزارتخانه امور شهرداری ها را در وزارت مسکن و بازسازی و وزارتخانه گردشگری و باستان شناسی را با وزارت فرهنگ ادغام کرد .

‌دولت عراق نهم اوت اصلاحات مهمی را به تصویب رساند که در آن به ویژه حذف سمت های معاون رئیس جمهوری درپی موجی از تظاهرات علیه فساد مالی و مدیریت نامطلوب پیش بینی شده است.
پارلمان عراق این طرح را دو روز بعد تصویب کرد.

این طرح به ویژه لغو « سهمیه های طایفه ای » را پیش بینی و پیشنهاد می کند مقامات براساس صلاحیت ها و نه وابستگی های قومی و مذهبی انتخاب شوند.

عبادی به این ترتیب امیدوار است از این پس  کمیته ای که نخست وزیر آن را تعیین می کند ، نامزدهای سمت هایی با مسئولیت بالا را بر اساس «لیاقت ،‌صداقت و تجربه»  تعیین کند.

هدف از این اصلاحات کاهش نارضایتی مردمی است که اخیرا در بغداد و جنوب کشور در تجمعاتی علیه فساد مالی در بحبوحه قطع روزانه برق در دمای هوای بالای 50 درجه عراق ، خود را نشان داده است .
https://taghribnews.com/vdcdnf0x9yt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی