تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 197199

عالم برجسته کویتی دارفانی را وداع گفت

آیت الله سید محمد باقر موسوی مهری از علمای برجسته کویت و از طرفداران تقریب مذاهب اسلامی، بر اثر حمله قلبی دارفانی را وداع گفت.
عالم برجسته کویتی  دارفانی را وداع گفت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " آیت الله سید محمد باقر موسوی مهری " از روحانیون فعال و از مدافعان حقوق شیعیان و رئیس انجمن همزیستی اسلام و مسیحیت در 66 سالگی درگذشت.

وی به صورت مستمر با مراجع عظام تقلید در قم و نجف و همچنین بیت مقام معظم رهبری در ارتباط بود و یکی از مهمترین شخصیت های علمی و سیاسی کویت به شمار می ­آمد و مواضع این روحانی برجسته همیشه مورد توجه مردم و مسئولین کویت بود.

مرحوم آیت الله مهری همواره از طرفداران همزیستی مسالمت آمیز و تقریب مذاهب اسلامی بود و تألیفات متعددی را در مورد مناسک حج و امور فقهی اسلامی در کارنامه خود ثبت کرد؛ وی امامت مسجد امام علی(ع) در منطقه عمریه کویت را نیز بر عهده داشت.

آن مرحوم در سال 1367 ه.ق در نجف اشرف متولد شد. پدرشان حضرت آیة الله العظمی سید عباس مُهری(کلانتر) از علمای بزرگ ومجتهدین مطرح حوزه علمیه نجف بود.
ایشان دروس ابتدایی را در مدرسه ایرانیها در شهر نجف سپری کرده و در همان سنین نوجوانی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.
دروس سطح حوزه را نزد آیةالله شیخ مجتبی لنکرانی و آیة الله شیخ صدرا بادکوبی و همچنین آیة الله شیخ حسین الراستی الکاشانی – رضوان الله تعالی علیهم- طی کرد.

پس از آن در درس خارج فقه عالم گرانقدر حضرت آیةالله العظمی سید ابوالقاسم خویی و نیز آیت الله شید سید محمدباقر صدر -قدس الله اسرارهم- حاضر شده و به مسیر علمی خود ادامه داد.
ایشان به همراه عده ای ازفضلا مانند آیة الله سید محمود هاشمی شاهرودی در زمره شاگردان مبرز و مورد عنایت شهید صدر بود.
وی از ارادتمندان امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در زمان حضور ایشان در نجف اشرف ایشان بودند و همواره از حامیان انقلاب اسلامی ایران قبل و بعد از پیروزی آن به شما می­ آمد.
معظم له در طول حیات علمی خود شاگردان زیادی در حوزه های علمیه علمیه نجف، قم و کویت داشت.

ایشان پس از خروج از حوزه علمیه نجف اشرف چند سال در حوزه علمیه قم و سپس به کویت عزیمت کرد.
ایشان که در کویت با نام "المهری" شناخته می­ شوند در طول سالهای اقامتشان در کویت همواره پناهگاهی برای شیعیان این کشور محسوب می­شدند و از چهره های تأثیرگذار و مورد اعتماد مسئولان کشور کویت و ایران بود.
 
https://taghribnews.com/vdcdn50fnyt0nf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی