تاریخ انتشار۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 220750

عربستان خود را در باتلاق یمن گرفتار کرده است/موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری کشورهای آسیایی به ویژه ایران، روسیه و چین را نوید بخش دانست و درباره بحران سوریه گفت: بی تردید این موضوع راه حل نظامی ندارد.
عربستان خود را در باتلاق یمن گرفتار کرده است/موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد
دکتر علی اکبر ولایتی در پایان سفر رسمی خود به روسیه و پس از دیدار با مقامات عالی این کشور، در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه این مطلب را بیان کرد.
وی مبارزه با توسعه طلبی های آمریکا و همچنین گسترش ناتو به شرق را ضرورت جدی دیگری برای تعمیق روابط به منظور ترسیم چشم انداز روشن تر در میان کشور های منطقه آسیا دانست.به گزارش ایرنا، ولایتی با اشاره به سابقه روابط ایران و روسیه گفت: سابقه طولانی بین دو کشور به حدود 500 سال بازمی گردد. امروز این رابطه بسیار تعیین کننده است و هر دو کشور نقش جدی تر و مهمتری را ایفا می کنند.
وی اظهار داشت: اشتراک دیدگاه ها و منافع که همه زمینه ها را شامل می شود بین دو کشور بیش از پیش خود را نشان می دهد و باید تلاش کرد در جهت توسعه ارتباطات گام برداشت.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر پوتین به تهران گفت: سفر اخیر رئیس جمهور روسیه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نقطه عطفی در روابط دو کشور و توسعه تعاملات راهبردی و استراتژیک محسوب می شود.
وی یادآور شد: مقامات عالی ایران و روسیه مصمم به ادامه و تحکیم همکاری های راهبردی دو جانبه و منطقه ای هستند.
ولایتی در پاسخ به سوالی درباره سوریه و مواضع ایران گفت: ایران همیشه بر راه حل سیاسی و مذاکرات سوری سوری میان دولت و معارضینی که اقدامات تروریستی نکرده اند بدون حضور گروه های تروریستی تاکید داشته و بی تردید موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در ادامه به قراردادهای میان دو کشور که از طرف خبرنگار دیگری مطرح شد، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در زمینه های مختلف حدود 40 میلیارد دلار قرارداد همکاری میان مقامات دو کشور پاراف شده که در انتظار تامین اعتبار از سوی طرف روسی است و البته در ملاقات های انجام شده با مسئولان عالی دولت و همچنین رئیس جمهوری روسیه قول های مساعد در جهت تامین اعتبارات مورد نظر داده شده است.
ولایتی در خصوص حضور و نقشه آمریکایی ها در منطقه گفت: آمریکایی ها به دنبال بهره برداری از حضور اهل سنت، شیعیان و کردها در منطقه و تجزیه کشورها برای اهداف شوم خود هستند و جمهوری اسلامی ایران در مقابل این خواسته ایستادگی کرده و افرادی که در درون این کشورها هم به نفع این سیاستها و جدایی طلبی ها گام برمی دارند بی تردید خیرخواه ملت های منطقه نیستند.
ولایتی در زمینه توسعه همکاری های دفاعی با روسیه گفت: گسترش روابط استراتژیک با روسیه در تمامی زمینه ها ادامه دارد که حوزه های دفاعی از آن جمله است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با وضعیت یمن هم تصریح کرد: عربستان خود را در باتلاق یمن گرفتار کرده است و یقینا پیروز نهایی، ملت یمن خواهند بود و مصلحت منطقه، مردم یمن و سعودی ها در توقف این حملات و کشتار مردم مظلوم است.

ولایتی به دعوت موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه برای شرکت در کنفرانس همکاری های ایران و روسیه در شرایط ژئوپولتیک نوین به این کشور سفر کرد و با مقامات عالی این کشور از جمله رئیس جمهور روسیه، دستیار ارشد رئیس جمهور، نماینده ویژه رئیس جمهور، دبیر شورای امنیت ملی، رئیس و اعضا کمیته بین الملل دوما، نماینده و رئیس کمیته آموزش دوما دیدار کرد. نشست مشترک با حدود 30 تن از نخبگان، اندیشمندان و مدیران مراکز تحقیقاتی روسیه و دیگر برنامه ها از دیگر برنامه های ولایتی در این سفر بود.
https://taghribnews.com/vdcdkz0xzyt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی