تاریخ انتشار۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 170855
آیت الله اراکی در همایش علمای شیعه و سنی آذربایجان غربی:

ولایت الهی ولایت نور است/خداوند نعمت وحدت را در میان امت اسلامی قرار داده است

تنا – اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ولایت الهی ولایتی است که با آسمان در ارتباط است، اظهار داشت: اساس ولایت اهل ایمان این است که دستور دهنده آنها خداوند است.
ولایت الهی ولایت نور است/خداوند نعمت وحدت را در میان امت اسلامی قرار داده است
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه طی سخنانی در همایش علمای شیعه و سنی که با عنوان"نقش علمای اسلام در شکل گیری امت واحده" با حضور بیش از ۳۰۰ تن از علمای شیعه و اهل سنت استان آذربایجان غربی در شهر ارومیه برگزار شد اظهار داشت: اگر بخواهیم تاریخ بشر را ترسیم و تدوین کنیم به این نکته می رسیم که در جهان دو نوع ولایت وجود دارد یکی ولایت الهی و دیگری ولایت شیطان و کفر.

وی با بیان اینکه مجموعه های بشری با ولایت به هم می پیوندند، اظهار داشت: در جهان دو نوع ولایت وجود دارد اول ولایتی که مؤمنین را به هم پیوند می دهد که به آن ولایت الهی می گویند و دیگری ولایتی که اهل کفر را به هم پیوند می دهد که به آن ولایت شیطانی می گویند که این ولایت بی ریشه است.

آیت الله اراکی افزود: ولایت الهی ولایتی است که با آسمان در ارتباط است ولایت الهی ولایت نور است اما ولایت اهل کفر و نفاق ولایت ظلمت و تاریکی است اگر نوری هم بر آنها بدرخشد سریعا از آن نور فرار می کنند و به ظلمت می روند. اساس ولایت اهل ایمان این است که دستور دهنده آنها خداوند است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه هر رفتاری که انسان انتخاب می کند در انجام این رفتار از یک جا دستور می گیرد که منبع این دستور یا خدا است و یا هوای نفس، تأکید کرد: پیروی از خدا ولایت الهی را می سازد و پیروی از هوای نفس پیروی از ولایت شیطانی است.

وی در ادامه گفت: ساختاری برای حاکمیت الهی وجود دارد که این ساختار پیوندی را دراین جهان آفرینش به وجود می آورد که از آن به ولایت تعبیر می شود جهان بشر بدون حاکمیت نیست و هر انسانی پیرو حاکم و آمری است که این دستور دهنده یا خدا است و یا شیطان.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه خدواند متعال نعمت وحدت را در میان امت اسلامی قرار داده است اظهار داشت: اگر ما تابع ولایت الهی شویم و اگر ولایت خداوند ما را رهبری کند اختلاف محال است   جامعه ای که از یک منبع واحد دستور می گیرد چنین جامعه ای امت واحده است و امتی که امت واحده نباشد آن جامعه امت اسلامی نیست.

آیت الله اراکی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از قرآن است اظهار داشت: هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که تمام مواد قانون اساسی اش از قرآن باشد و آنچه امروز مبنای نظام ما است مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: یکی از دلایل دشمنی با جمهوری اسلامی این است که همه مواد قانون اساسی آن بر اساس قرآن است.

وی با بیان اینکه دشمنان سعی می کنند بیشتر روی فتنه تفرقه سرمایه گذاری کنند، اظهار داشت: پیشتر رسول اکرم(ص) و قرآن کریم نسبت به فتنه تفرقه هشدار داده بودند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان تأکید کرد: انشاالله به زودی ریشه این فتنه و گروههای تکفیری از جهان اسلام برچیده شود و امت اسلامی به وحدت واقعی مورد نظر برسد.
https://taghribnews.com/vdcdkz0fkyt05j6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی