تاریخ انتشار۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 222352

همکاری کشورهای اسلامی درحوزه سلامت درخواست بیشتر مهمانان حاضر در کنگره"توسعه روابط اقتصادی درحوزه سلامت "

در ادامه کنگره امروز سخنرانان با تشریح وضعیت کشورهای اسلامی درحوزه سلامت خواستار همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر کشورهای اسلامی در این مسیر شدند.
همکاری کشورهای اسلامی درحوزه سلامت درخواست بیشتر مهمانان حاضر در کنگره"توسعه روابط اقتصادی درحوزه سلامت "

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در ادامه این همایش بین المللی چند تن از مهمانان خارجی همایش دیدگاههای خود را درباره توسعه اقتصاد در حوزه سلامت بیان کردند.

" بازاربایف" وزیر امور اجتماعی قرقیزسستان با تشریح وضعیت اقتصادی کشورش در حوزه سلامت، خواستار همکاری بیشتر کشورهای اسلامی در حوزه سلامت شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران هم سخنران بعدی کنگره بود که با تشریح مدلهای ارائه شده بانک صادرات در حوزه اقتصاد سلامت ، همه سرمایه گذاران کشورهای مختلف اسلامی را برای همکاری و عقد قرارداد در این مقوله دعوت کرد.

"دکتر حسینی " قائم مقام وزیرکار و امور اجتماعی نیز سلامت و پرورش نیروی انسانی را نقطه محوری برای ریشه کن کردن فقر برشمرد و بر اهمیت جایگاه اخلاق در اقتصاد تأکید کرد. وی با اشاره اینکه کشورهای اسلامی با چالش هایی در حوزه سلامت مواجه و در معرض آسیب هستند، خواستار همکاری  و همگرایی هر چه بیشتر کشورهای اسلامی در حوزه سلامت شد.

حسینی با بیان اینکه بیماریهای شغلی بیشترین آسیب را به جوامع وارد می کنند، بر ضرورت همکاری جدی تر کشورها در این زمینه تأکیدکرد و گفت: ایران اسلامی با ظرفتیهای گسترده و سرمایه گذرای عظیم در این مسیر می تواند همکاریهای متقابل خوبی با کشورهای اسلامی داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که کنگره جاری مقدمه ای برای توقیت همکاری و برداری کشورهای اسلامی و دیگر کشورها باشد تا همه ملتها با آرامش و صلح در کنار هم زندگی کنند.

دکتر Oguz esen رئیس دانشگاه economy دیگر سخنران این کنگره بود که با بیان وضعیت ترکیه درحوزه سلامت و به خصوص در بخش دانشگاه و دانشگاهیان گفت: ترکیه امروز نسبت به گذشته پیشرفت بیشتری در حوزه سلامت داشته است. وی نیز خواهان همکاری هرچه بیشتر کشورهای اسلامی ازجمله ایران با ترکیه درحوزه سلامت و  به ویژه همکاریهای دانشگاهی شد.

سخنران بعدی همایش دکتر "خلف الدریعی" استاندار استان واسط عراق بود که با اشاره به اهمیت مسأله سلامت به عنوان یکی از اساسی ترین مسأله مسلمانان، همکاری بین کشورهای اسلامی در حوزه سلامت را یکی از مهمترین مسیرهای تقویت وحدت بین مسلمانان برشمرد.

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهای عراق در حوزه سلامت خواستار همکاری هرچه بیشتر کشورهای اسلامی در این حوزه شد.
 
https://taghribnews.com/vdcdkx0xxyt0xs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی