تاریخ انتشار۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 253259

میهمانان داخلی کنفرانس وحدت عمدتا از اعضای مجمع عمومی هستند/ برگزاری هم اندیشی" امام هشتم رمز همبستگی و ائتلاف امت اسلامی" در مشهد

معاونت امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد که کنفرانس وحدت امسال از 25 تا 27 آذر ماه درهتل آزادی تهران برگزار می شود؛ افتتاحیه این کنفرانس در سالن اجلاس سران خواهد بود.
میهمانان داخلی کنفرانس وحدت عمدتا از اعضای مجمع عمومی هستند/ برگزاری هم اندیشی" امام هشتم رمز همبستگی و ائتلاف امت اسلامی" در مشهد
حجت الاسلام و المسلمین "سید حامد علم الهدی" معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب پیرامون برنامه های این معاونت در هفته وحدت امسال گفت:معاون امور ایران در هفته وحدت در دو بخش به صورت عمده فعالیت می کند، در هفته وحدت امسال که از 9 ربیع الأول شروع شده و در 17 ربیع الأول به پایان می رسد، برنامه جشن امامت امام زمان(عج) را در مسجد جمکران داشتیم که آیت الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب هم در این جشن باشکوه سخنرانی کرد.

وی ادامه داد:در هفته وحدت، عمدتا در استانهای مرزی و اهل سنت،همایشها و جشنهای منطقه ای با همکاری معاونت ایران مجمع تقریب برگزار می شود و گاهی سخنرانانی به این برنامه ها اعزام می کنیم؛این جشنها اکثرا از 12 ربیع الآول و در استانهای شرقی از جمله خراسان شمالی و جنوبی و رضوی و استان گلستان، در استانهای جنوبی از جمله فارس و بوشهر و هرمزگان،  استانهای کرمانشاه و کردستان و آذربایجان و ...برگزار می شود، در این همایشهای منطقه ای اساتید و فرهیختگان دانشگاهی حضور دارند.

علم الهدای افزود: اقدام دیگری که امسال با همکاری معاونت ایران و آستان قدس رضوی انجام شده است، یک نشست هم اندیشی است که روز سه شنبه 23 آذر ماه جاری با عنوان" امام هشتم رمز همبستگی و ائتلاف امت اسلامی" با حضور تعدادی از فرهیختگان اهل سنت از داخل کشور و همچنین تعدادی از میهمانان خارجی در مشهد برگزار می شود.

وی اظهار داشت: بخش دوم فعالیت معاونت ایران مجمع تقریب در کنفرانس وحدت امسال است که طبق اساسنامه مجمع تقریب مذاهب، میهمانان داخلی کنفرانس عمدتا از اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب از استانهای مرزی و بالغ بر 80 نفر هستند که دعوت از میهمانان داخلی در دو بخش اسکانی وغیر اسکانی و پذیرایی از آنها و حضور در کمیسیونها  و ... بر عهده معاونت ایران مجمع تقریب است.

علم الهدی خاطرنشان کرد که از جمله برنامه ای ویژه کنفرانس وحدت امسال، برگزاری جشنواره فیلم وحدت است که فیلمهای منتخب جایزه دریافت می کنند و به نمایش در می  آید.
 
تهیه و تنظیم مصاحبه: زهرا غلامی
https://taghribnews.com/vdcdks0xnyt0kx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی