تاریخ انتشار۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۳
کد مطلب : 223856

حکم اعدام در انتظار 55 معترض عربستانی

سازمان اروپایی سعودی در امور حقوق بشر (ESOHR) در گزارشی اعلام کرد، قرار است حدود 55 معترض عربستانی در آینده ای نزدیک اعدام شوند. این افراد درحال حاضر به اتهام شرکت در اعتراضات ضد رژیم زندانی هستند.
حکم اعدام در انتظار 55 معترض عربستانی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، سازمان اروپایی سعودی در امور حقوق بشر (ESOHR) از قصد عربستان سعودی برای اعدام 55 نفر از جمله زنان و نوجوانان خبرداد و اعلام کرد که بیشتر این اعدام‌ها بدون هرگونه محاکمه و روند رسمی قضایی صورت می‌گیرد.
 
براساس این گزارش، دستکم هشت نفر از این افراد 18 تا 20 سال سن دارند و گفته می‌شود زمانی که هنوز به سن قانونی نرسیده بودند دستگیر شدند.
 
سازمان اروپایی سعودی در امور حقوق بشر همچنین در گزارش خود افزود: برخی از این زندانیان در دادگاه‌های سعودی به اعدام محکوم شده‌اند اما بقیه هنوز به طور رسمی محاکمه و تفهیم اتهام نشده‌اند.
 
 این سازمان ادامه داد: برخی از این افراد فقط به خاطر ابراز عقیده و دیدگاه‌هایی دستگیر شده اند که با دیدگاه رسمی رژیم عربستان سعودی درباره مسائل سیاسی و بین المللی منطبق نبوده است.
 
 این گزارش درحالی منتشر شده است که عربستان سعودی بیش از دو ماه قبل دهها نفر را در این کشور اعدام کرد. این اعدام ها واکنش گسترده بین المللی را درپی داشت و به افزایش تنش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه منجر شد.
 
 شیخ نمر باقرالنمر، روحانی برجسته شیعه عربستانی از جمله افرادی بود که به اتهام‌های تروریستی محکوم و اعدام شد.
 
آمار جمع آوری شده از برخی منابع نشان می دهد عربستان با 153 فقره اعدام در سال 2015 میلادی ، بیشترین آمار اعدام را در سطح بین المللی داشته است.
 فعالان حقوق بشر از رژیم عربستان سعودی به دلیل آمار فزاینده اعدام انتقاد کرده اند.
https://taghribnews.com/vdcdks0x9yt0xj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی