تاریخ انتشار۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 234854

نشست نمایندگان گروه های یمنی در کویت

نمایندگان گروه های مذاکره کننده یمنی در کویت برای حل بحران جاری در کشورشان؛ با نظارت نماینده ویژه سازمان ملل نشستی برای مذاکرات مستقیم برگزار کردند.
نشست نمایندگان گروه های یمنی در کویت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این نشست که روز گذشته در پنجاه و پنجمین روز این مذاکرات برگزار شد، چهار نماینده از هیأت ریاض و چهار نفر از گروه انصارلله و حزب "علی عبدالله صالح" به گفت و گوی مستقیم پرداختند.

در این نشست، چند محور از محورهای بر زمین مانده در جدول کاری مذاکرات مطرح شد و مسأله نحوه تشکیل کمیته های امنیتی و نظامی ناظر بر عقب نشینی ها و تحویل سلاح و ملاک های تشکیل این کمیته ها مورد بررسی قرار گرفت.

"اسماعیل ولد الشیخ احمد"صبح سه شنبه گفته بود که راه تحقق صلح در یمن به هیچ عنوان سهل و هموار نخواهد بود؛ با این وجود بر تعهد طرفین برای دستیابی به راه حلی عملی جهت آماده سازی به منظور طی این مسیر و رسیدن به صلحی پایدار و پایان دادن به جنگ و آغاز برگی جدید در تاریخ این کشور تأکید می کنم.

وی ضمن تقدیر از آزادسازی ۱۳۰ اسیر دراستان اب از سوی انصار الله از طرفین خواست هر چه زودتر تعداد بیشتری از اسرا را آزاد کنند.

ولد الشیخ همچنین بازداشت غیرقانونی افراد و تخریب خانه ها را محکوم کرد و گفت: این گونه اقدامات با اصول بین المللی حقوق بشر و با اصول و ارزش های اخلاقی و فرهنگی یمن نیز مغایر است.

یک منبع دولتی یمنی پیش از این به آناتولی گفته بود:گروه انصار الله ۱۲۰ نفر از افراد بازداشتی نزد خود را آزاد کرده اند اما خود گروه مزبور می گویند ۱۳ نفر آزاد شده اند.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی گروه انصارالله در خبرکوتاهی بر صفحه فیسبوک اش نوشت: ۵۷ نفر از افرادی که در استان عمران در دست گروه انصار الله بودند، آزاد شدند.

 
https://taghribnews.com/vdcdko0xoyt0sj6.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی