تاریخ انتشار۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : 524050

حضور فعال شخصیتهای مسلمان روس در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که از تاریخ بیست و هفتم مهرماه تا دوم آبان‌ماه درحال برگزاری است چهره های شاخص مسلمان روس در این کنفرانس حضوری فعال یافته اند.
حضور فعال شخصیتهای مسلمان روس در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «الیاس اوماخانوف» سناتور جمهوری داغستان ، مفتی «راویل عین الدین» رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه ، مفتی «راویل پنجایف» رئیس اداره دینی مسلمانان سنت پترزبورگ  ، مفتی «کیفاخ» باتا رئیس اداره دینی مسلمانان ولگاگراد و برخی دیگر از مقامات مذهبی و دینی فدراسیون روسیه بصورت وبیناری یا حضوری در این مراسم شرکت کرده اند و نظرات خود در رابطه با ضرورت وحدت اسلامی را به اشتراک گذاشته اند.

بیش از ۵۰ مهمان خارجی در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است و فردا پایان می یابد شرکت کردند.

اسلام دومین دین بزرگ در جمهوری فدراتیو روسیه محسوب می‌شود. پیشینه ورود اسلام به روسیه به قرن ۸ قمری باز می‌گردد و نتیجهٔ آن جمعیتی حدود ۳۰ میلیونی مسلمانان در روسیه فعلی است. جمعیت شیعه آن سه میلیون نفر تخمین زده شده است.
 

 جمعیت مسلمان سنی و شیعه در روسیه زندگی مسالمت آمیزی دارند و به گفته متولیان امور مسلمانان در این کشور هیچ محدودیتی از طرف دولت برای فعالیت های مذهبی مسلمانان وجود ندارد و همه شرایط برای کارهای دینی مذاهب اعم از سنی ها و شیعیان فراهم است.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcdko0kzyt0xz6.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی