تاریخ انتشار۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 279954
عمار الحکیم:

کرکوک باید شهری برای زندگی مسالمت‌آمیز همه اقوام باقی بماند

رئیس فراکسیون همپیمانی ملی در پارلمان عراق در دیدار با یک هیأت از منطقه کردستان بر ضرورت باقی‌ماندن شهر کرکوک به عنوان شهری برای زندگی مسالمت‌آمیز همه اقوام تاکید کرد.
کرکوک باید شهری برای زندگی مسالمت‌آمیز همه اقوام باقی بماند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «سید عمار الحکیم» رئیس فراکسیون پارلمانی «همپیمانی ملی» عراق، در گفت‌وگو با هیأتی از کردها به ریاست «آلا طالبانی»، بر ضرورت باقی ماندن شهر «کرکوک» به عنوان شهری که تمامی اقوام در آن به صورت مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، تاکید کرد.
 
بر اساس بیانیه دفتر حکیم که نسخه‌ای از آن به دست پایگاه خبری عراقی «الغد پرس» رسیده، رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق، پنجشنبه شب میزبانی هیأتی از منطقه کردستان بود و در این دیدار، وی بر ضرورت وحدت عراق به عنوان تضمینی حقیقی برای همه ساکنان این کشور و احقاق حقشان، تاکید کرد.
 
بر اساس این بیانیه، سید عمار الحکیم که اخیرا با خروج از حزب مجلس اعلای اسلامی، حزب جدیدی به نام «جریان ملی حکمت» را تاسیس کرده، گفت: باید واقعیت منطقه و جهان را دید و نسبت به خطراتی که در کمین همگی تحت عناوین مختلف است، هوشیار بود و این امر تنها با وحدت صفوف و کلمه میسر می‌شود.
 
وی افزود: مقابله با تروریسم درسی آشکار بود که نشان داد چگونه تروریسم، در زمانی که اختلافات داخلی در عراق به بالاترین درجه رسیده بود، بیش از نیمی از مساحت عراق را اشغال کرد و نیز ما چگونه با ترجیح دادن منافع ملی تروریسم را به دورترین نقاط نزدیک مرز سوریه، راندیم و شکست دادیم.
 
رئیس فراکسیون همپیمانی ملی عراق افزود: گفت‌وگو راهکار هر بحرانی است به شرطی که ما با این ذهنیت که حق یکی است، به آن روی آوریم. کرکوک نیز باید یک شهر برای همزیستی مسالمت‌آمیز همه گروه‌ها و اقوام باقی بماند.
 
هیأت کردی نیز تاسیس حزب جدید جریان ملی حکمت را به حکیم تبریک گفت.
 
https://taghribnews.com/vdcdkn0xoyt05n6.2a2y.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی